A Szuezi-csatornába beszorult konténerszállító "a mentális állapotunk pandémia idején"

3 perc

2021.03.26. 09:05

Napokra blokkolta a forgalmat a Szuezi-csatornán keresztbe állt szuperóriás konténerszállító hajó. A mémgyártók persze azonnal ihletet kaptak.

Van, akinek a Jóbarátok híres kanapés jelenete vagy az Austin Powers egyik emblematikus pillanata, másnak a járvány idején eluralkodó depresszió és a 2020 óta a pandémia és a kijárási korlátozások miatt egyre romló mentális állapotunk jutott az eszébe a Szuezi-csatornába szorult tajvani Ever Given (Evergreen) konténerhajóról.

A 400 méter hosszú, hatvan méter széles és kétszázezer tonnás jármű megfeneklése, amely ezzel blokkolta a világ egyik legfontosabb kereskedelmi útvonalát, megihlette a mémeseket. Különösen az a fotó, amelyen egyetlen, aprónak tűnő munkagép próbálja kikotorni az akadályt a gigantikus hajó alól. Van, aki számára ez a kép tökéletesen szimbolizálja a napi tennivalók tömkelegét, az olvasatlan e-mailek ezreit vagy a munkahelyi stresszt.

Meanwhile in the Suez Canal from r/funny

Ha pedig azon sopánkodna az ember, hogy milyen rossz napja volt, a mémgyárosok azt üzenik: gondoljon inkább arra, hogy mit érezhetett az Evergreen kapitánya, amikor napokra ellehetetlenítette a tengeri kereskedelem egy jelentős részét.

Az incidensről a hvg.hu egy nagyobb cikkben is beszámolt, mint megírtuk: az óriási hajót valószínűleg egy széllökés mozdította ki, és fordította meg, de egyelőre nincs végleges magyarázat a baleset okára.

A forgalmas víziút bedugulása nagy problémát jelent, mert a Vörös-tengert és a Földközi-tenger medencéjét összekötő csatorna bonyolítja le a világ tengeri kereskedelmének tíz százalékát. Évente mintegy 19 ezer hajó halad át az Egyiptom területén lévő csatornán – ez napi 52 hajót jelent – és mivel a korábbi években befejezett bővítések ellenére még nem lehet két sávban végighaladni a víziút teljes hosszán, az észak, illetve dél felé tartó hajók 10–20 egységből álló konvojokban, felváltva haladnak.

Az évente 1,2 milliárd tonnás áruforgalmat lebonyolító csatorna bedugulása miatt mindkét bejáratnál feltorlódtak a hajók – ide kattintva megnézheti, mi az aktuális helyzet –, és mivel az Afrika megkerülését kiváltó víziúton halad át az olajszállítmányok tizede is, a minden válsághelyzetre gyorsan reagáló olajár máris megindult felfelé.

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: