Révész Sándor: Ha egyre többen vásárolnak hazai terméket, az nekünk nagyon nem jó
Ha az állami propaganda hazai élelmiszerek vásárlására ösztönöz, azzal csak látszólag támogatja a magyar termékeket, valójában gátolja az alkalmazkodást a valós vásárlói igényekhez. Mint a szülő, aki hamis visszajelzést ad gyermekének annak teljesítményéről. Vélemény.
A nézésre leginkább érdemes sportesemények némelyike sajnálatos módon olyan csatornákon követhető, amelyeken abszurd egypercesek keretében álhírszolgáltatás történik. Egy percért pedig nem érdemes csatornát váltani. A minap annyira eseménytelen volt a világ, hogy az egy percbe az a tájékoztatás is belefért, hogy egyre többen vásárolnak tudatosan magyar terméket a boltokban, a piacokon. Ennyi volt a hír, nem tartozott hozzá semmilyen adat, semmilyen forrás. Az ilyen hír az állampolgári közérzet javításának legegyszerűbb eszköze.
Ez egy hírtípus: egyre jobb, okosabb, boldogabb a magyar, egyre szebb az ország, jobb az élet. Az ilyen típusú hír tetszőleges mennyiségben termelhető és terjeszthető, megfogható konkrétumok nélkül, tehát a valóság az előállításukat nem korlátozza.
Révész: Niksz X
A nemzetközi kommunikáció holnap is angolul folyik. Holnaputánra viszont jobb megoldás kell.
Az említett hír nem csupán a közérzet javítását szolgálja, hanem annak a megerősítését is, hogy a tartalma evidens módon pozitív. Jó, ha minél többen, tudatosan Made in Hungary terméket vásárolnak. Ezzel pedig olyan tévhitet erősítenek meg, amely Magyarországnak és polgárainak ártalmára van.
A hazaszeretetnek vannak kártékony módjai.
Sokan szerették már ezt a hazát a haza kárára. A nagy nemzeti tragédiák mögött sok-sok hazaszerető magyar balhitei álltak. Abban a balhitben persze, amelyről most beszélünk, nincs ilyen halálos pusztító erő, de békeidőben ráérünk másodosztályú balhitek oszlatására is.