Az új divat az éjszakai vonatozás, de nem ám akármilyen vonatokon
Az egyre több európai nagyvárost összekötő éjszakai vonatozás divatja új frontot nyithat a vasút és a környezetszennyező repülők vetélkedésében.
Bécsben fekszenek le, és Brüsszelben kelnek azok az utasok, akik az Osztrák Államvasutak (ÖBB) idén januárban újraindult Nightjetjeire váltanak jegyet. Ezen az útvonalon 16 évig szünetelt az átszállásmentes éjszakai kapcsolat; mostani felélesztése szakértők szerint annak is jele, hogy a vasúttársaságok egyre több helyen szeretnének valódi alternatívájává válni a repülőknek.
Ezt hangsúlyozta a Brüsszel Déli pályaudvarára befutott – részben politikusokból álló VIP-utasokkal megtöltött – első szerelvényről kipihenten leszálló Karima Delli, az Európai Parlament közlekedési és idegenforgalmi bizottságának vezetője is. Szerinte az éjjeli járatoknak leginkább a 600–1800 kilométeres távokon van keresnivalójuk. Ez aligha csupán kincstári optimizmus, hiszen az éjszaka közlekedő vonatok jó évtizeden át tapasztalható visszaszorulása után mind több társaság indít (újra) ilyeneket.