20 milliós bírságot kapott az Extreme Digital egy Black Friday-akcióért
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt büntette meg az Extreme Digitalt.
Az Extreme Digital Zrt. két évvel ezelőtti Black Friday-akciója népszerűsítése miatt kapta a büntetést. Hirdetéseiben – többek között rádiós és televíziós reklámban, banneren, újsághirdetésben – azt ígérte a vásárlóknak, hogy több száz terméket vásárolhat meg 50-70 százalékos kedvezménnyel.
Az ügyben eljáró versenytanács szerint azonban a cég reklámjaiban megjelölt kedvezmény kizárólag olyan termékeknél volt elérhető, amelyek sem átlagáruk, sem pedig a jellegük alapján nem tekinthetők tipikus termékeknek. Emellett a kínált termékeknek kevesebb mint 1 százaléka volt elérhető a reklámokban megjelölt "akár 70%-os kedvezménnyel", illetve jóval kevesebb, mint 10 százaléka "akár féláron".
Az Extreme Digital közleményben reagált a hírre. "Minden tiszteletünk a GVH-é, de ahogy 2015-ben úgy a holnapi Black Friday-n is lesznek 70 százalékos, sőt 77 százalékos akcióink. Két évvel ezelőtt közel ötvenezren vásároltak a Black Friday keretében, ami tavaly közel 30 százalékkal növekedett és idén is jelentős vásárlói létszámbővüléssel számolunk. Vagyis a fogyasztók tapasztalataink szerint pontosan értik, mi zajlik egy ilyen akciós napon, ahol rövid ideig valóban óriási kedvezményeket tudnak elérni" – mondta Várkonyi Balázs ügyvezető igazgató.
A cég – elébe menve a kedvezmények mértékét firtató kérdéseknek – statisztikát készített az idei kedvezmények mértékéről.
- lámpa, bútor, lakásdekor átlagosan 45%, legnagyobb 77%
- TV, audio, projektor átlagosan 32%, legnagyobb 62%
- mobiltelefon átlagosan 23%, legnagyobb 50%
- barkács, kert átlagosan 35%, legnagyobb 65%
- számítástechnika, átlagosan 27%, legnagyobb 45%
- kis háztartási gép átlagosan 34%, legnagyobb 60%,
- háztartási nagygépek átlagosan 25%, legnagyobb 45%,
- sport, játék átlagosan 32%, legnagyobb 60%,
- fotó átlagosan 22%, legnagyobb 33%