Tanítható-e a kamuhírek felismerése az iskolában? Íme egy eszköz, ami segíthet!

1 perc

2017.06.16. 12:34

A Checkology online oktatási platform olyan készségekkel látja el diák felhasználóit, amelyek segítségével megtanulhatnak kételkedni a rájuk irányított információban, kérdezni a források hitelességét illetően, majd az összegyűjtött infókat összevetni, és az alapján mérlegelni.

A kamuhírek felismerését iskolásoknak oktató online platformot jelenleg körülbelül 6300 tanár használja több mint 947 ezer diák felvilágosításához. A rendszer nemcsak a politikai propagandaanyagok, a véleménycikkek és a kamuhírek elválasztását segíti a valós hírektől, hanem például a márkázott tartalmak és a hírek közötti különbségtételt is, valamint megismerteti a diákokkal a források kezelését, az újságírói etikát és az átláthatóságot.

A hírek értelmezésének oktatása a legfiatalabbak számára azért is fontos, mert bár a tizenévesek által kedvelt online felületeken nem annyira jellemző a hagyományos – cikkformátumú – kamuhírek terjedése, ez azonban nem jelenti, hogy védve lennének a dezinformációs kísérletek ellen. Anélkül ugyanis, hogy szembesülnének vele, az általuk megnézett és megosztott mémek és videók is ugyanúgy a világunkról adnak képet, és nem minden esetben valódit.

Ha részletesebben is érdekli a Checkology működése, olvassa el az Urbanlegends.hu bemutató cikkét. Itt pedig a kritikai gondolkodással kapcsolatos tanárképzéseket végző Idea Alapítványról olvashat.

A fenti blogszemle a HVG Extra Business közreműködésével készült. Keresse az újságárusoknál a magazint!