A GM letaszította a VW-t a kínai trónról

1 perc

2006.07.13. 12:57

Az eladások megugrásától hangos első félévben átrendeződni látszik a kínai autópiac. Az ötvenszázalékos növekedést produkáló autóipar élén változás történt, idén először a General Motors és partnerei adták el a legtöbb autót, a Volkswagennek be kellett érnie a második hellyel.

© AP
Már a tavaly megjósolható volt az amerikai óriás kínai előretörése: az idei év első felében a VW és leányvállalatai, illetve partnerei (SAIC és FAW Volkswagen) 345 ezer 375 autót értékesítettek szemben a GM és partnerei által eladott 453 ezer 832 autóval, ami 49 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez viszonyítva.

A VW ennek ellenére nem szomorkodhat, hisz eladásai 30 százalékkal nőttek. A kínai piacon 1,8 járművet értékesítettek az elmúlt félévben, 46,8 százalékkal többet mint tavaly. A GM és a VW mögé a Beijing Hyundai, a Tianjin FAW Toyota, a Xiali, a Geely, a Gunagzhou Honda és a Dongfeng Peugeot Citroen zárkózott fel. Ezek a cégek gyártják az eladott kocsik több, mint 70 százalékát.