Új fejezetet nyit a Peugeot 207-es
Megérkezett Magyarországra is a kultikus 200-as széria legújabb üdvöskéje, a nagyon várt 207-es. Az autó tulajdonságai meggyőzőek, induló ára viszont magas.
© Peugeot |
Elődjének nyomdokain a 206 folytatta a családregényt 1998-tól, és abszolút sikerszámmá lépett elő: az újszerű három- és ötajtós limuzin, az elegáns és praktikus SW, a Coupé Cabriolet és a háromszoros rali világbajnok WRC. Eddig 5 millió 300 ezer példány készült belőle a világ több pontján, és tovább folytatja dicsőséges pályafutását. Már bemutatták a következő karosszériaformáját, a 206 Sedant, amely az idén kezdi meg nemzetközi karrierjét. Az új generáció, a markáns és kifejező stílusú 207 úgy követi a 206-ost, hogy nem váltja le azt.
Stílus és dizájn
© Peugeot |
A dinamikus, háromszög-profil nagyon alacsony oldalüvegezést eredményez, a kerékjáratok hangsúlyosak. A külön karon álló külső tükrök alsó részén található az oldalsó irányjelző. Ezek a vonások, akárcsak a nagy átmérőjű kerekek, az előkelő karakterre helyezik a hangsúlyt.
A hátsó rész finom domborulatai a tágasságot sejtetik. A hátsó lámpát dióda-hatású lencsék teszik látványossá. Az orr témáit megismételve a „classic” változatok kipufogóját elrejti az alsó kötény, míg a „sport” verziók jellegét krómozott kipufogóvég húzza alá.
© Peugeot |
© euroncap |
Biztos úttartás, harapós fékek
© Peugeot |
A csatolt lengőkaros hátsó futómű teljesen új, és mindenben megfelel a 207 fizikai jellemzőinek. Súlyát lecsökkentették, szilárdsága ugyanakkor nőtt. A függőleges helyzetű lengéscsillapítók és a nagy gumibakok jó kompromisszumot teremtenek a rezgéscsillapítás, a komfort és a menettulajdonságok között.
A tökéletesített elektromos szervokormány mind városban, mind országúton roppant mozgékonnyá teszi a 207-et. A rásegítés a motor fordulatszámától függetlenül, folyamatosan, észrevehetetlenül változik. Kis reakcióideje és az optimalizált elektronikus szabályzás javítja a visszatérést a középhelyzetbe. Járdaszegélyek között mérve a fordulókör átmérője 10,40-10,60 méter.
A féket is tökéletesítették, megrövidült a fékút, jobb a pedálérzet és tartósabb lett a rendszer. A 266-283 milliméteres, hűtött első tárcsákat nagyméretű féknyergek fogják közre. Hátul 9 hüvelykes dobféket vagy 249 milliméteres tömör tárcsát alkalmaznak. Valamennyi változatban ABS, elektronikus fékerő-elosztó és a vészvillogót is bekapcsoló fékasszisztens teszi teljessé a berendezést.
Változattól függően alapfelszerelés vagy extra az ESP, kipörgésgátlóval (ASR) és elektronikus stabilizáló funkcióval (CDS). Az ESP kikapcsolható, de 50 km/óra fölött önműködően bekapcsolódik.
Három dízel, két benzines
Bemutatásakor ötféle motorral kapható a 207. A bevezetéskor a kétféle benzinmotor teljesítménye 54 kW (≈ 75 LE), 65 kW (≈ 90 LE) és 80 kW (≈ 110 LE). Dízelt 70 és 110 lóerő között lehet választani.
2006 folyamán még két, a PSA Peugeot Citroën és a BMW Csoport által közösen fejlesztett motor is megjelenik a választékban. Az első négyhengeres, 1598 cm3-es lesz, kisnyomású, kettős beömlésű turbófeltöltővel, két felülfekvő vezérműtengellyel, hengerenként négy szeleppel és nagynyomású (120 bar) közvetlen benzinbefecskendezéssel. Legnagyobb teljesítménye 110 kW (kb. 150 LE), nyomatéka 240 Nm. Az ugyanilyen konstrukciójú és lökettérfogatú, de feltöltő nélküli másik motor fokozat nélkül változó szívó- és kipufogó-vezérlést kap. Teljesítménye 85 kW (kb. 115 LE), nyomatéka 160 Nm.
© Peugeot |
Az utastér hossza (1 675 mm), a kategória egyik legjobb értéke, és ez a 207 összes utasának kényelmére válik. Elöl jelentős a könyök- és vállszélesség (1 446 mm és 899 mm). A Trendy kiviteltől felfelé az utasülés magassága – a vezetőüléshez hasonlóan – 50 mm-rel állítható. Több változatban külön kartámaszt kap a vezető és az első utas. A hátsó ülések magassága 325 mm (alacsonyabb, mint az ugyanerre a platformra épülő többi típus esetében, ám 15 milliméterrel meghaladja a 206-ost).
© Peugeot |
Illatosan és tetőig pakolva
© Peugeot |
Mivel a hátsó ülőlapok nemcsak előredönthetők, hanem (szerszám nélkül) ki is vehetők, sík padló alakul ki. Ilyenkor, tetőig pakolva, 923 liter a VDA-térfogat, illetve víztérfogatban kifejezve 1195 liter. A pótkerék a kemény padló alá került, jól elrejtve.
Számos változatban van automatikusan bekapcsolódó fényszóró. Ennek külön pozíciója van a világításkapcsolón, így menet közben is ki- vagy bekapcsolható. A belső tükörbe épített érzékelő figyeli a külső fény változását és irányítja a tompított fény fel- és lekapcsolását. A fényérzékelőhöz esőérzékelő kapcsolódik, ami lehetővé teszi az ablaktörlő és a lámpák egyidejű automatikus bekapcsolását esőben. Eredeti komfortrészlet a 207 legtöbb változatában a beépített illatszóró, amely diszkréten húzódik meg a műszerfalban, és szabadalmazott eljárás alapján működik.
A legolcsóbb 207-es jelenleg az 1,4-es háromajtós Urban kivitel (ABS, négy légzsák, elektromos ablakok és központi zár), amelynek ára 2 millió 900 ezer forint, a legolcsóbb dízel 3,21 millió, a Féline csúcsverzió 110 lóerővel 4,89 millió forint. Szeptembertől lehet majd kapni az olcsóbb 2,76 millióért vesztegetett gyengébb, csak 75 lovas nyolcszelepes 1,4-est.