WHO: még mindig hízókúrán tartanak minket az ételgyártók
Az élelmiszeripari és az italgyártó cégek javítottak ugyan termékeik tápértékén, de erőfeszítéseik a gyerekkori elhízás ellen nem elégséges - állapította meg a Világ Egészségügyi Szervezet (WHO).
Tavaly a világ országainak egészségügyi miniszterei tervet fogadtak el a helyes táplálkozásról, a sportolásról, ennek folytatásaként rendezték meg a szerdai tanácskozást. A WHO szerint az élelmiszerek feldolgozásában lényeges változtatásokra van szükség ahhoz, hogy elejét vegyék - a felmérések szerint - milliók korai halálának, megbetegedésének az " elhízás járványa " miatt.
A szakértők a vállalatoktól többletvállalásokat, vagy pontos célok kijelölését várnák el. Nina Backes, a Nestlé szóvivője közölte, hogy vállalati szinten sokat tesznek, de nincs tudomása arról, hogy a Nestlé a WHO-val szemben is kötelezettségeket vállalna. A Nestlé az elmúlt években 700 terméke esetében csökkentette a só, a cukor és a zsírtartalmat és informatívabbá tette a címkézést is.
Tukuitonga reményét fejezte ki, hogy az élelmiszeripar önkéntesen vállal magára célokat és kötelezettségeket, mert - mint mondta - messze vagyunk attól, hogy élelmiszereink egészségesek legyenek.