Autógyártás blogok segítségével
Az IBM Detroitban bemutatott új autóipari megoldása a legkülönbözőbb forrásokból rendszerez egy adott típusról rendelkezésre álló információtömeget. A több forrásból összegyűjtött nagy mennyiségű adat elemzése az autógyárak számára lehetővé teszi, hogy emeljék a gyártás színvonalát és jobban kezeljék a garanciával kapcsolatos ügyeket.
A garanciakövetelések, a karbantartási nyilvántartások, a telefonos ügyfélszolgálati központok naplói, a javításokra irányuló kérések, az internetes csevegőszobák és a blogok olyan hasznos információkat tartalmazó források az autógyárak számára, amelyeket eddig nem használtak ki. Segítségükkel a gyártók már korán felfigyelhetnek tipikus meghibásodásokra, figyelmeztetéseket adhatnak ki, és kidolgozhatják a problémák kezelését.
A járművekre és a gépjárműparkokra vonatkozó hatalmas információtömeg tehát jelenleg is rendelkezésre áll ám azt különböző formában, elkülönítve tárolják, és nem teszik azokat elemzés céljából közös adatbázisba.