Mindeközben a közműfejlesztési miniszter azt is tagadja, hogy egyáltalán végeztek felújítást a tetőszerkezeten. A mérnök súlyos szabálytalanságokról beszél.
A november elsején az újvidéki vasútállomáson leomlott tetőszerkezetről egy, a felújításán dolgozó mérnök szerint legalább másfél éve lehetett tudni, hogy veszélyes állapotban van. Zoran Đajić mérnök az N1 szerb tévécsatornának adott interjúban azt állítja: 2023 márciusáig dolgozott tanácsadóként a projekten, és már akkor jelezte a problémákat.
Az állomás régi szerkezetét a tetőre erősített kábelek tartották, amelyek Đajić szerint nem voltak képesek megtartani a tetőn elhelyezett márványelemeket. Erről tavaly jelentést is készített a minisztériumnak és a kivitelezőknek, azonban választ nem kapott – derül ki a Szegeder cikkéből. A balesetben 14-en vesztették életüket, köztük egy 6 éves gyerek.
Mindeközben a szerb vasúttársaság (az állomás felújítása a Budapest-Belgrád vasútvonal projekt részeként valósult meg) és Goran Vesić közműfejlesztési miniszter egyaránt azt állítják, hogy az omlásban érintett tetőszerkezetet nem újították fel, csak a homlokzatot és a belső részeket korszerűsítették.
Đajić szerint a miniszter nem mond igazat, és igenis végeztek felújítást a szerkezeten.
A közösségi médiában több kép és képernyőfotó is megjelent arról, hogy a baleset előtt cikkekben “új acélmennyezetről” írtak az újságok. A balesetet követően azonban ezek a képaláírások megváltoztak, és már csak “felújított vasútállomásról” írnak.
A mérnök szerint a vasútállomás felújítása során előfordult, hogy az alvállalkozók inkább lefestették az elemeket, ahelyett, hogy kicserélték volna, és egyes helyeken valódi cement helyett cementeszsákokat helyeztek a márványelemek mögé.