Az egyik órán celebekről tanulnak a diákok.
Egy ír egyetem új képzést indít, ahol a leendő influenszerek arról tanulnak majd, hogyan lehet az online jelenlétet bevételi forrássá alakítani – írja az AFP.
A négyéves akkreditált képzés szeptemberben indult, 15 diákkal. A tanfolyam a „Tartalomgyártás és közösségi média” címet kapta.
A képzés vezetője szerint a diákok többsége már elmerült a digitális térben, sőt akár már most a területen dolgozik. „Megpróbálhatod otthon képezni magad, de ha gyakorlati és elméleti tudással rendelkezel azzal kapcsolatban, hogy hogyan kapcsolódhatsz a célzott demográfiai csoportokhoz online, az nagyban segíti a karrieredet” – tette hozzá McCormick.
A képzés során nagy hangsúlyt fektetnek a személyes márkaépítésre. A diákok tanulnak adatelemzést, podcastkészítést, vállalkozástant, kreatív videózást, kamera- és mikrofonhasználatot, foglalkoznak majd a történetmesélés pszichológiájával, de lesz celebekkel foglalkozó óra, és szakmai gyakorlat is.
Az egyik diák szerint sokan azt gondolják, hogy ez egy könnyű munka, de nem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik: a tartalomgyártáshoz tartozik a vágás, tervezés, rendszerezés és így tovább.
Ez a foglalkozás viszonylag új, de egyre népszerűbb. A képzéshez egy „Digital Hustle” című nyári tanfolyam adta az ötletet, ahol TikTokerek tartottak gyorstalpalót. A meghirdetett 30 helyre 350-en jelentkeztek.
„Elképesztően vonzó volt, láttuk, hogy van igény a folytatásra, ezért kiterjesztettük a tanfolyamot felsőfokú szintre” – mondta McCormick, aki korábban tv-s producer és rendező volt.
A felmérések azt mutatják, hogy az 1997 és 2012 között születettek többsége fontolóra venné, hogy vloggerként, YouTuberként vagy streamerként dolgozzon. A diákok remélik, hogy a kurzus segít majd nekik abban, hogy kihasználhassák érdeklődési köreiket. Van, aki szépséggel, divattal, sporttal akar foglalkozni, más a társadalmi igazságossággal.