Az amerikai Walmart szupermarketek pénztárközeli polcaira a jövőben nem teszik ki a világ egyik legnépszerűbb magazinját, a Cosmoplitant. A lépést hatalmas győzelemként ünnepelte az a konzervatív non-profit szervezet, amely már évek óta harcol a csoport szerint „hiper-szexualizált” lap tartalma ellen.
A Szexuális Kizsákmányolással Foglalkozó Nemzeti Központ (NCOSE) közleménye szerint a szervezet már hónapok óta hasznos eszmecserét folytatott a Walmart vezetőivel, s a tárgyalások után született meg a korlátozásról hozott döntés. A NCOSE szerint a Cosmopolitan ugyanazt az üzenetet küldi a szexről, mint a Playboy: Tele van a lap szexuális töltető durva anyagokkal, s arra bíztatja olvasóit, hogy nézzenek pornófilmeket, vagy hogy csoportszexet és egyéb veszélyes dolgokat műveljenek.
„Ez elsősorban üzleti alapú döntés volt, de meghallottuk az aggodalmakat is” – ezt már az áruházlánc írta közleményében, amelyből az is kiderül, hogy az újságoknak kijelölt helyen továbbra is árusítják majd a nemzetközi női magazint.
Világszerte megoszlanak a vélemények a lapról, míg sokat úgy vélik a Cosmopolitan hemzseg a sztereotípiáktól, a magazin szerkesztői azt hangsúlyozzák, rengeteg, nőknek fontos eredményt ért el a lap. A lap női szerzői szerint ugyan vannak problémák a lappal, de azt biztos, hogy nem a Cosmopolitan okozza a legtöbb bajt.