Világ MTI 2017. január. 05. 20:05

Színdarabban dolgozták fel a hűtőkocsiban megfulladt 71 migráns tragédiáját

Ausztriában 21 szerző fogott össze, hogy színdarabban kísérelje meg feldolgozni a 2015 nyarán történt szörnyűséget. Elsőként Parndorfban mutatják be a darabot, azon a helyen, amelynek közelében a hűtőkocsit megtalálták.

Színdarabban dolgozták fel az ausztriai autópályán talált hűtőkocsiban megfulladt migránsok tragédiáját. A darab első előadását a burgenlandi Parndorf iskolájában tartották, a település menti útszakaszon találták meg a tragédia áldozatait 2015-ben.

Az A4-es autópályán Parndorf közelében találták meg 2015. augusztus 27-én azt a hűtőkocsit, amelyben embercsempészek megbízásából 71 menekültet szállítottak összezsúfolva a magyar-szerb határról Magyarországon át Ausztriába. Az iraki, afganisztáni, szíriai és iráni menekültek már a magyarországi útszakaszon meghaltak, az áldozatoknál oxigénhiányos állapot lépett fel, és megfulladtak. A történtek után Ausztria bevezette a határellenőrzést és lépésről-lépésre szigorította menekültügyi intézkedéseit. 

A színdarabot, amely 21 burgenlandi szerző által készített szövegrészletekből és dokumentumfilmes interjúkból áll, öt színész játssza. Az alkotást Peter Wagner osztrák író vitte színpadra, a zenei aláfestést Ferry Janoska zeneszerző készítette.

A 71 avagy a prímszám átka (71 oder der Fluch der Primzahl) című színdarabot szerdán mutatták be. Január 7-ig a helyi iskolában, január 11. és 13. között az osztrák közszolgálati média eisenstadti stúdiójában látható. Január 19. és 22. között további négy alkalommal az oberwarti kortárs művészeti házban tűzik műsorra. Január 27-én a pedig großwarasdorfi kultúrközpontban mutatják be. A darabot hamarosan könyv formájában is megjelentetik.

Hirdetés
Kult Köves Gábor 2025. január. 22. 20:00

Magasabbra a tetőt, Lazlo! - kritika A brutalista című filmről

Remekműnek lett kikiáltva, és már temérdek díjat besöpört az Amerikába szakadt fiktív magyar építész, a holokauszt-túlélő Tóth László története. De vajon fellelhetők-e a remekműre utaló jelek abban a 215 percben, amit a szépen szenvedő Adrien Brodyval töltünk?