Világ hvg.hu 2016. március. 07. 12:17

Vakságtól rettegett, és nem tudott aludni a Germanwings halálpilótája

A német Bild nyilvánosságra hozta a Germanwings-gépet hegynek vezető pilóta utolsó levelét, amelyet orvosának írt két héttel a katasztrófa előtt. A 27 éves Andreas Lubitz súlyosan depressziós volt, nem tudott aludni, és attól félt, hogy megvakult. Erős gyógyszereket szedett, mégis engedték repülni.

A Germanwings Barcelonából Düsseldorfba tartó Airbus A320-as gépe hegyoldalnak csapódott a Francia-Alpokban 2015. március 24-én. Senki sem élte túl a katasztrófát, 149-en haltak meg. A helyszínen megtalálták a gép feketedobozát, az abból kinyert adatok alapján a szakemberek azt állapították meg, hogy a másodpilóta, Andreas Lubitz valószínűleg szándékosan vezette a repülőt a hegynek, miután kizárta az első pilótát a pilótafülkéből.

AFP / Anne-Christine Poujoulat

Az már korábban is kiderült, hogy a 27 éves másodpilóta depresszióban szenvedett, és a tragédia idején is nagyon rossz pszichés állapotban volt. A németországi Montabaurban lévő lakásában több bizonyítékot is találtak a nyomozók arra, hogy beteg volt, és nem lett volna szabad dolgoznia.

Lubitz járt orvoshoz, többhöz is, de nem jutott el a munkahelyére az a szakvélemény, amely szerint betegsége miatt alkalmatlan volt a repülésre – valószínűleg azért, mert megsemmisítette.

Megtalálták a számítógépén az utolsó levelét, amelyet orvosának küldött két héttel a katasztrófa előtt. Ebben a férfi arról írt: attól fél, hogy megvakul, és elveszíti a munkáját. Szerinte ha nem lett volna gond a szemével, minden rendben lett volna körülötte.

Álmatlanságban is szenvedett, állítólag napi két óránál többet nem tudott aludni az utolsó időszakban.

MTI / EPA / Foto-Team Müller

Úgy tudni, a legmagasabb megengedhető dózist szedte az egyik antidepresszánsból, amelyet a depressziós tünetek mérséklése mellett azért is adnak a betegeknek, hogy segítsék az alvásukat. Szenvedett azonban a gyógyszer mellékhatásaitól, egyebek mellett nyugtalan volt tőle. Orvosának azt írta: a nehézségek ellenére tisztában van azzal, hogy szednie kell a gyógyszert az alvás hosszabbítása és a stressz csökkentése érdekében.

Lubitz korábban is depressziós volt már, méghozzá a pilótaképzése idején, a munkahelyén kötelezően előírt egészségügyi felülvizsgálatokon azonban valahogy átcsúszott. Orvosa két nappal a tragédia után a Bild szerint azt nyilatkozta betegéről: „az nem lehet, hogy engedték repülőt vezetni”.

A gépén más bizonyítékot is találtak arra, hogy nagyon rossz állapotban volt. Skydevil néven öngyilkossági módszereket után kutatott az interneten.

A tavaly márciusi légi katasztrófával kapcsolatos végső jelentést a tervek szerint március 13-án hozzák nyilvánosságra a francia hatóságok.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.