A dán társadalom továbbra is demográfiai problémákkal küszködik, még mindig kevés az újszülött. A “Tedd meg Dániáért, tedd meg a mamáért” szlogenű kampánnyal ezen szeretnének változtatni. Egy dániai utazási iroda tavaly versenyt hirdetett a nyaraláson szerelmeskedő párok között. Idén nincs verseny, hanem a szüleiken keresztül próbálják vakációra küldeni, és ezzel gyerekcsinálásra ösztönözni őket.
A statisztikák szerint átlagosan 1,7 gyermek jut egy dániai családra, és nem születik elég baba ahhoz, hogy fenntartható legyen a jelenlegi népességszám – utóbbi 2013-ban 5,6 millió fő volt.
A Spies Resjer nevű dániai utazási iroda tavaly gyerekbarát utazást és három évre szóló támogatást ígért azoknak a pároknak, akik egy terhességi teszttel bizonyítani tudják, hogy a társaságtól vásárolt nyaralásukon fogant meg a gyermekük. Ezt a kampányukat sikeresnek minősítették, és januárban megszületett a győztes pár gyermeke.
Idén újabb mókás kampányfilmmel buzdítják a párokat arra, hogy utazzanak el egy szép helyre, kapcsolódjanak ki, és szerelmeskedjenek. Így szülőkké válhatnak, és nem mellesleg nagyivá tehetik az anyukájukat.
Az új reklám az unoka után sóvárgó anyákra épül, akik szinte tehetetlenek, hiszen mégsem tarthatják a gyertyát, amikor a fiatalok végre megkívánják egymást. Megoldás azonban van, méghozzá az, ha elküldik őket nyaralni, és beindítják ezzel a babaprojektet. A kutatások szerint a párok 51 százalékkal többet szexelnek ugyanis a vakációjuk alatt a hétköznapokhoz képest. A Spies Resjer egy speciális, kedvezményes csomagot kínál a nagyszülői szerepre áhítozó szülőknek a mostani kampányban – és remélik, idén is hozzájárulnak ezzel a dán társadalom megmentéséhez.