2014. június. 26. 11:15 MTI Utolsó frissítés: 2014. június. 26. 12:07 Világ

Robotpilóta vezette az eltűnt maláj gépet a lezuhanás előtt

A március elején nyom nélkül eltűnt malajziai utasszállító repülőgépet "nagy valószínűséggel" robotpilóta vezette, amikor az Indiai-óceánba zuhant – közölték csütörtökön a jármű keresésében részt vevő ausztrál hatóságok.

Warren Truss ausztál miniszterelnök-helyettes elmondta: azért jutottak erre a következtetésre, mert máskülönben nem követte volna a repülőgép azt a nagyon szabályos útvonalat, amelyet a műholdas adatok alapján azonosítottak.

Martin Dolan, az ausztrál közlekedésbiztonsági hivatal főbiztosa is megerősítette: amíg a gép az Indiai-óceán felett haladt és nem fogyott ki az üzemanyagból, robotpilóta irányította. Dolan kérdésre válaszolva hozzátette: alapvetően azt feltételezik, hogy a robotpilótát kézileg kapcsolták be, de azt nem tudják, mikor.

A Malaysia Airlines légitársaság Kuala Lumpurból Pekingbe tartó, MH370-es járata 239 emberrel a fedélzetén egy órával a felszállás után hirtelen irányt váltott, és megszakított minden kommunikációt a légi irányítókkal. Azóta nem leltek a repülőgép nyomára, így eltűnése a modern kori repüléstörténet egyik legnagyobb rejtélyének számít.

Az ausztrál hatóságok múlt heti bejelentésükkel összhangban csütörtökön közölték: a műholdas adatok újraelemzése nyomán a legutóbb átfésült zónától több száz kilométerrel délnyugatra – Ausztrália nyugati partjaitól mintegy 1800 kilométerre – folytatják a gép keresését egy 60 ezer négyzetkilométeres területen, az Indiai-óceán mélyén. Truss kifejezte reményét, hogy a most körülhatárolt övezet tényleg a repülőgép becsapódásának helyszíne, ugyanakkor hozzátette: szerencsés esetben már az első napon sikeres lehet a gép utáni kutatás, de akár 12 hónapig is eltarthat majd.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.