2013. január. 07. 11:12 MTI Utolsó frissítés: 2013. január. 07. 11:07 Világ

Már idén sem nyílik meg az új berlini repülőtér

Várhatóan negyedszer is módosítani kell az új berlini repülőtér átadásának dátumát. A forgalom legkorábban 2014-ben indulhat el hétfői német sajtóbeszámolók szerint.

A csúszást súlyos kivitelezési hibák okozzák. A 280 ezer négyzetméteres terminálon a legnagyobb gondok a tűzvédelmi rendszerrel vannak: a több mint 10 ezer füstérzékelő berendezésből és füstelvezető csövek kilométeres hosszúságú hálózatából álló rendszert újra kell tervezni és át kell építeni, amivel a beszámolók szerint várhatóan nem végeznek a tervezett határidőre, 2013 októberének végére. A beszámolókat egyelőre nem erősítették meg hivatalosan.

A Willy Brandt nemzetközi repülőtér (BER) a volt NDK területén végzett eddigi legnagyobb szabású beruházás. A csaknem 2000 futballpályányi területet elfoglaló repülőtér az észak-európai térség legnagyobb légiközlekedési csomópontja lesz.

A repülőteret 4,4 milliárd eurós ráfordítással építő állami társaság várhatóan módosításra szoruló ütemterve szerint a német fővárosban működő két nemzetközi repülőtér - Tegel és Schönefeld - 2013. október 26-án fogad és indít utoljára járatokat, egy nappal később pedig az új repülőtéren folytatódik a forgalom.

A repülőteret 2006-ban kezdték építeni, a forgalom megindítását pedig eredetileg 2011-re tervezték. Sorozatos tervezési és kivitelezési problémák miatt az átadás dátumát már háromszor módosították, és a költségek csaknem megduplázódtak az első tervekben szereplő 2,4 milliárd euróhoz képest.

Berlinben a város gyorsan növekvő turisztikai népszerűsége miatt sürgősen szükséges a repülőtéri kapacitás bővítése. A személyforgalom az utóbbi nyolc év alatt megduplázódott, csak tavaly egymillióval nőtt. A két berlini nemzetközi repülőtéren így 2012-ben összesen 25 millió utas fordult meg, ami minden korábbinál nagyobb szám. A repülőterek súlyosan túlterheltek, Tegelen például tavaly 17 milliós utasforgalmat bonyolítottak le, pedig a hetvenes években épített légikikötőt évi 8 millió utas fogadására tervezték.

Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.