Átadták az autóforgalomnak hétfőn a vlagyivosztoki Aranyszarv-öböl felett felépített hidat, amely a világ öt legnagyobb hasonló építménye közé tartozik.
A vlagyivosztoki híd megnyitása a városvezetés közlése szerint azonnal megmutatkozott az orosz Tengermelléki terület fővárosának forgalmán. Az autósoknak mostantól alig néhány percbe telik, hogy az öböl felett átjussanak Vlagyivosztok egyik kerületéből a másikba, ami korábban gyakorta órákat vett igénybe, rengeteg bosszúságot okozva mindenkinek. A híd ünnepélyes megnyitója szombaton volt, s a hatsávos hídpályát két napig a gyalogosok birtokolhatták.
Az építmény teljes hossza 1389 méter, a két pilon között 737 méter a távolság, egy-egy pilon 226 méter magas. A hatsávos útpályája 64,25 méter magasan vezet az öböl felett, hogy a tengerjáró hajók áthajózhassanak alatta.
Az öblöt a város belsejében átívelő ferdekábeles híd csak az egyike azoknak az építményeknek, amelyet az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (APEC) szervezetének szeptember elején esedékes vlagyivosztoki csúcstalálkozójára akar átadni az orosz vezetés.
A másik, méreteiben még nagyobb – ugyancsak ferdekábeles – híd Vlagyivosztokot a korábban kietlen Russzkij-szigettel köti majd össze. A hidat július 1-jén avatta fel Dmitrij Medvegyev orosz kormányfő. Egyelőre azonban nem adták át a forgalomnak, mert még utómunkálatokat végeznek rajta.
A Russzkij-szigetre vezető építmény a világ egyik leghosszabb, teljes kiterjedésében 3,1 kilométeres ferdekábeles hídja, amely egy négysávos autópályát tart. Két A-betűt formáló pilonja közti távolság rekordhosszúságú, összesen 1104 méter. Ugyancsak csúcsot döntenek 320,9 méteres magasságukkal a tartópillérek, illetve a függesztőkábelek, amelyek közül a leghosszabbak 579,83 méterre nyúlnak.
Építését a térség roppant zord, szélsőséges természeti és időjárási viszonyai nagy mértékben hátráltatták, jelentősen felduzzasztva a költségeket is. Tavaly decemberben tűz ütött ki rajta, a heves esőzések pedig részben megrongálták a hídhoz vezető utat.