2012. január. 24. 14:45 MTI Utolsó frissítés: 2012. január. 24. 14:41 Világ

Hajókatasztrófa: a hajótársaság is felelős lehet

Az olasz ügyészség szerint a sziklára futott Costa Concordiát üzemeltető hajótársaságot is felelőség terheli számos tekintetben. Az ügyészségi vizsgálat mellett folytatódik az áldozatok keresése és az üzemanyag eltávolítása.

Nem csak az "alkalmatlan" kapitányt, az őt kiválasztó munkaadót is felelőség terheli: bár Francesco Schettino kapitány vezette a szikláknak az óceánjárót, de a nem megfelelő evakuálásért, a hatástalan biztonsági előírásokért, a rosszul működő mentőcsónakokért a Costa Crociere hajótársaság a felelős - hangoztatta az olasz médiának Beniamino Deidda toszkán főügyész, a hajószerencsétlenség okait tisztázó ügyészcsoport vezetője. A megjelent olasz sajtóhírekkel szemben a kapitányon végzett kábítószerteszt végleges eredményei még nem ismertek. A szakértői vizsgálatot január 26-án folytatják.

A grossetói ügyészségen pénteken hallgatják meg Ciro Ambrosio másodtisztet és Domnica Cermontant is, azt a 25 éves moldáviai állampolgárt, aki elmondása szerint a kapitány vendégeként a parancsnoki hídon tartózkodott a zátonyra futás pillanatában.

Kedd délelőtti sajtótájékoztatóján Franco Gabrielli, a polgári védelem vezetője elmondta, hogy a hajóroncsban maradt áldozatok keresése tovább folytatódik. A január 13-án este bekövetkezett szerencsétlenség óta 15 áldozatot találtak. A Costa Concordia 17 tartályában levő üzemanyag szivattyúzása megfelelő időjárási viszonyok között huszonnyolc munkanapot vesz igénybe. Elsőként azt a hat tartályt ürítik ki, mely az üzemanyag felét tartalmazza. A hajóról a tengerbe került hulladék és személyes tárgyak összeszedése a Costa Crociere feladata, az erről szóló tervet a hajótársaság szerdán adja át a polgári védelemnek - jelentette be Gabrielli hozzátéve, hogy a jelenleg a Giglio partjanál úszó olajfoltok a hajó étterméből szivárogtak a vízbe.  

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.