Ittas volt a nyáron lezuhant orosz gép navigátora
Pilótahiba okozta a 47 halálos áldozattal járó júniusi karéliai repülőgép-szerencsétlenséget, de a balesetben közrejátszott az is, hogy a navigációs tiszt alkoholos befolyásoltság alatt állt - állapította meg a baleset okait vizsgáló légi közlekedési bizottság (MAK).
A hétfőn nyilvánosságra hozott jelentés szerint a katasztrófát az okozta, hogy leszállás előtt a legénység nem tett még egy kört a repülőtér fölött, kritikus magasság alá ereszkedett a géppel, miközben a sűrű köd miatt nem láthatta a kifutópálya jelzőfényeit. Emiatt a gép fáknak ütközött, és földbe csapódott.
A baleset június 21-re virradóra történt az északnyugat-oroszországi Karélia székvárosának, Petrozavodszknak a repülőterénél. A RussAir légitársaság Tu-134-es repülőgépén tartózkodó 52 személy közül öten élték túl a katasztrófát.
A MAK azt is megállapította, hogy a gép navigációs tisztje enyhe alkoholos befolyásoltság alatt állt, ami ugyancsak közrejátszott a katasztrófában. A jelentés szerint leszálláskor a legénység tagjai között nem volt kielégítő az együttműködés: a landolás utolsó szakaszában a gép parancsnoka alárendelte magát a "fokozott aktivitást tanúsító" ittas navigációs tiszt utasításainak, miközben a másodpilótát gyakorlatilag kiiktatták.
A MAK arra a következtetésre jutott, hogy az irányítótorony is tévedett: a repülésirányítók rossz adatokat továbbítottak a legénységnek az időjárási viszonyokról.