Seres László
Szerzőnk Seres László

Nem tudom, miért követtem el azt a hibát, hogy előfizettem egy napilapra, de elkövettem, kelletlenül olvasom is, de...

Nem tudom, miért követtem el azt a hibát, hogy előfizettem egy napilapra, de elkövettem, kelletlenül olvasom is, de rájöttem, hogy van rosszabb is annál, mint amikor megjön. Az, amikor nem jön meg. Akkor hiányzik, és nem csak a postaládámból, amelynek űrét így akadálytalanul töltik ki a legótvarabb reklámok, bevásárló-körúttal árukapcsolt osztrák buszkirándulások, vagy a Helyi Téma, ami mindennek a legalja. Mindegy, de legalább megjön.

A napilapom azonban nem, és nem állítható, hogy viszonylag ismert körülmények miatt, mert nekem legalábbis basztak értesítést küldeni a helyzetről, ennyivel is jobb helyzetben van a szomszéd kerületben élő anyám, akinek legalább mailben küldtek életjelet.

"Mint bizonyára Ön is tapasztalta, az elmúlt pár napban probléma volt a kézbesítéssel. Ennek hátterében az áll, hogy a MediaLOG szerződött alvállalkozóinak egy része, azonnali hatállyal, március 21-én szerződést bontott (...) Mivel a korábbi vállalkozók – a szerződést szegést követően – a kapukódokat és kulcsokat nem adta át terjesztő cég részére, ezért sok helyen a bejutás gondot okoz. (...) Valamennyi előfizetőnek a kimaradt lappéldányokat jóváírjuk." Ezen múlik tehát? Kapukódok és kulcsok, amelyek valamiért átadhatatlanok?

Mondanom sem kell, hogy nem a MédiaLog, hanem a napilap ügyfélszolgálata küldte a MédiaLog magyarázkodó mailjét, hogy tényleg magyar legyen a történet. Ha azonban eltekintünk a felelősség hárításától és az alany-állítmány egyeztetésében bekövetkezett kisebb gikszerekről, megállapíthatjuk, hogy nincs komoly baj: a cég kárpótol mindenkit. Jóváírják, ill. nyilván bedobják a múlt heti napilapokat. Szavunk se lehet.

A lap, amit járatok, már aznap sem annyira az igazi. Sok szerkesztési és világnézeti gondom van vele, elég közepes a layout-ja és pár szerzőt is kikúrnék onnan, de korrektül elemzi az előző napi híreket, egyszóval van értelme olvasni. Másnap már egy hangyfasznyit kevésbé. E héten megkapni a múlt heti napilapokat már csak annak számára tűnik értelmes megoldásnak, aki szerint az államfői kisdoktorival sincs komoly gond.

A mi újságkihordónk ellenben ma (kedden) már bedobta a tegnapi újságot, jóindulata jeleként kvázi, de előző nap még ő is a backdoor (sőt back-postaláda) kommunikáció eszközéhez fordult: interaktív részvételre buzdított. "Amennyiben meg volt elégedve velem és a munkámmal, kérjük forduljon a kiadókhoz, és jelezze feléjük a panaszát, valamint hogy állítsák vissza a régi állapotot! Köszönettel: az Ön régi, megszokott kézbesítője." Akinek azonban nincs neve, így nem tudom beszavazni a Nagy MédiaLog Valóságshow-ba, még emelt díjas SMS-sel sem.

A Hírszerző 2007-ben elég alaposan körbejárta a napilapokat kissé bedöntő új lapterjesztés anomáliáit. "A kihordó rendszer (...) már az első napon összeomlott, így az újságok későn vagy egyáltalán nem érkeztek meg az a megrendelőkhöz. Azóta számos helyre már napok óta rendesen érkeznek a lapok, sok egyéni előfizető azonban még ma reggel sem kapta meg újságjait, de az egyik megyei könyvtárban az is előfordult, hogy a Posta és a MédiaLOG terjesztői is kiszállították reggel ugyanazt a napi újságpakkot" - írtuk anno. Nos, pár év kitérő után a helyzet megtalálta a maga eredeteti állapotát: a teljes káoszt.

Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.