2012. november. 23. 14:03 nyüzs Utolsó frissítés: 2012. november. 23. 13:22 Nyüzsi

Koponyatörés: a Mammut 2. halálos közönye

Az ország elviselhetetlen és élhetetlen lesz, ha némely nagy cég tulajdonosa nem hajlandó vállalni tettei következményeit .

Amikor egy brit bevásárlóutca boltjában az egyik felső polcról Mr. Stevens fejére esett egy nagy, nehéz doboz, Mr. Stevens-szel két dolog történt: a feje vérezni kezdett és elkábult, ellenben még aznap délután följelentette a boltot kártérítésért.

Könnyű dolga volt: a felső polcot rendező alkalmazott azonnal elismerte, hogy az ő hanyagsága okozta a balesetet, különben is, a vonatkozó brit törvény szerint (is) természetesen a cég felel a vásárló biztonságáért, a tulaj pedig alkalmazottai viselkedéséért.

Nem volt ekkora szerencséje Sz. Annának. A Magyar Nemzet (sajnos nem linkelhető) beszámolója szerint a kislány tavaly a budapesti Mammut 2. földszinti szökőkútjánál állt, amikor a második emeletről a fejére esett egy vascső, amit egy rendezvény ideiglenes pultjának szétszerelésekor az egyik alkalmazott ejtett le. "Sz. Anna koponyáját szilánkosra törte a vasrúd. (...) A kislányon életmentő műtétet kellett végrehajtani", de máig nem forrt össze a koponyacsontja, így folyamatos életveszélyben van - írja a lap.

Ami miatt ez a cikk megíródott, az az, hogy a cég (nevezzük is meg: Levenna Kft.) nemcsak hogy nem ismerte el felelősségét, de egysoros levélben bátorkodott választ írni a családnak, "amelyben jelzi, nem tartja magát hibásnak, a pláza üzemeltetője pedig a boltot teszi felelőssé." A Mammut 2. pedig, amely a csütörtökön kezdődött perben másodrendű alperes, az írás lapzártájáig nem is válaszolt Nemzet-es újságírók megkeresésére.

Kevesen vannak, akik a magyar nyilvánosság előtt folyamatosan szembeszállnak az ostoba multi- és kapitalizmus-ellenességgel, a még ostobább plázastoppal és egyéb sunyi protekcionista politikai lépésekkel. Elég nehéz dolguk (dolgunk) lesz, ha a privát cégek elkezdenek úgy viselkedni, felelősséget hárítani és egymásra mutogatni, mint a magyar politikai, közigazgatási, gazdasági, akadémiai és médiaelit, és ha erre hivatkozva deformálják a közhangulatot az antiplázaista vélemény-alakítók.

Az ország végképp elviselhetetlen és élhetetlen lesz, ha némely nagy bevásárlóközpont tulajdonosa és bérlője nem hajlandó vállalni tettei vagy bűnös hanyagságának következményeit . Ha a polgárokban - a '80-as évek féltudású állami vállalataihoz hasonlóan - kizárólag stupid, függő fogyasztót látnak, aki örüljön, hogy az van, amit kap. Nem, felelősség az nincs, nézzen be jövő héten.

Jobb, boldogabb, piacgazdaságibb és civilebb helyeken, például Mr. Stevens országában az ilyen boltok bejárata előtt időnként fogyasztóvédők állnának őrséget, és röpcédulákat osztogatnának arról, hogy ezek felelnek itten Sz. Anna koponyájáért, ez a cég merészelt egymondatos közönyös levelet írni Anna szüleinek, és ez az a pláza, amely máig nem mondott semmit az ügyben. Ja, és hogy a közöny is tud ölni.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.