Sorra zárja be üzleteit az amerikai divatcég, miután úgy tűnik alulmaradt az online értékesítést jól meglovagoló versenytársakkal – H&M, Zara – szemben. A cég vezetősége több mint 60 bolt bezárását helyezte kilátásba.
A cég vezetősége attól tart, hogy nem fog jól sikerülni a karácsonyi szezon, ezért a korábban tervezett 50 üzlet helyett 65-nél is lehúzhatják a rolót. A forgalomesés egyik feltételezhető oka, hogy a cég versenytársai közül a H&M, a Forever 21 és az Inditex tulajdonában lévő Zara egyelőre erősebbek az internetes kereskedelemben – írja a Portfolio.
A Gap már sorozatban a hetedik negyedévben számol be a bevételek csökkenéséről, a legutóbbi negyedévben az összehasonlítható alapon számolt bevételek 3 százalékkal estek az előző év azonos negyedévéhez képest. Azt egyelőre nem tudni, hogy a bezárások a magyarországi üzletek is érintik-e. Korábban a Mark & Spencer is jelezte, hogy több mint ötven bolt bezárására készül, köztük a magyar üzletekére, így gyakorlatilag kivonul a magyar piacról.