Ezek után kétszer is meggondolják, mennyi jeget tesznek a jegeskávéba.
Új értelmet kap az elégedetlen vásárló fogalma, azok után, hogy az Egyesült Államokban egy nő 5 millió dollárra – vagyis több mint 1,3 milliárd forintra – perli a világ legnagyobb kávézó láncát, a Starbucksot, mert állítása szerint túl sok jég került a kávéjába – írja a Courthouse News Service.
Nyilván sokan morogtak vagy akár panaszkodtak is azért, mert úgy érzeték, hogy az üdítőjükben több a jég, mint az ital. Feltehetően olyan is volt már, aki ennek hangot adott, ilyenkor jobb esetben kap az ember egy másik pohár italt, kevesebb jéggel.
Az amerikai Stacy Pincus viszont egy a Starbucks-ban vásárolt jeges kávé – pontosabban a jég mennyiség – miatt annyira kiakadt, hogy beperelte a céget. Pincus szerint jegeskávé elnevezéssel megtévesztik a vásárlókat, a hideg italt a jég-kávé arányt tekintve inkább kávésjégnek kéne nevezni. A jeges kávénak ugyanis 24 uncia kávét kéne tartalmaznia, ehhez képest csak 14 van benne, a többi pedig jég.
A hölgy azt is kifogásolja, hogy szerinte a hirdetésekben megjelent mennyiség a pohár nagyságára vonatkozik és nem a kapott ital mennyiségére. Ráadásul a túljegezett hideg italok alapvetően drágábbak, mint a meleg megfelelői.
A Starbucks szóvivője szerint a kávézólánc vendégei tisztában vannak azzal, hogy a jeges italok egyik lényegese eleme a jég. A vevők ráadásul meghatározhatják, hogy italaik sok vagy kevés jéggel készüljenek és ha még ezek után is elégetlenek, az italkészítő szívesen elkészíti újra az italt.