Bár tavaly elhagyta az orosz piacot, mégis növelte forgalmát és 1,1 millió autót adott el, így a legnagyobb piaci részesedésre tett szert Európában az Opel.

Tavaly 1,1 millió autót értékesített az Opel, vagyis 3,3 százalékkal többet, mint az előző évben. A növekedés meghaladta az európai autópiaci átlagot, így az Opel 2011 óta a legnagyobb, 5,8 százalékos piaci részesedést és értékesítési számot ért el, mindezt annak ellenére, hogy a cég elhagyta az orosz piacot.

Az Opel és brit testvérmárkája, a Vauxhall tavaly 20 európai országban növelte eladásait, többek között Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban.

A legnagyobb növekedést, 16 százalékosat az Opel Mokka modell érte el tavaly, az Opel Corsa pedig 7 százalékosat. Az autógyártó tavaly több mint 100 ezer kis-haszongépjárművet adott el, 24 százalékkal többet, mint 2014-ben. Az Opel ebben a kategóriában is felülmúlta a piac átlagos bővülését, ami tavaly 9 százalék volt.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

hvg360 hvg360 2025. március. 01. 13:00

Miért teszi rosszul, aki most jobban fél a repüléstől?

Az elmúlt hetekben bekövetkezett légi balesetek fényében érthető módon nő azok száma, akik komolyan tartanak a repüléstől. Rosszul teszik, a légi közlekedés a legbiztonságosabb utazási mód, s ahogy telnek az évek, úgy válnak egyre ritkábbá a katasztrófák.