Vállalat + Vezető hvg.hu 2015. március. 05. 13:57

Nincs kész az EKÁER, de lehet vele boldogulni

Bár ez elektronikus fuvarlevél márciustól élesben megy, az egyik fő felhasználó szerint még mindig toldozgatni kell.

Egyes informatikai fejlesztések csúsznak a trans-o-flex Hungary Kft.nél, mert a céggel szerződésben álló informatikai szolgáltató kapacitásait még mindig teljes egészében az EKÁER köti le. Az adóhatóságnak minden fuvart bejelentő online rendszer először januárban indult volna el, a felhasználók által jelzett hibák miatt azonban az éles bevezetés márciusra tolódott. Az elektronikus fuvarlevél regisztrációja azonban ma sem megy mindig zökkenőmentesen, a trans-o-flex által fejlesztett saját interfészt folyton módosítgatni kell, mert az adóhatóság rendszere is változik – a cég reményei szerint április elsejére már végleges formát ölthet.

A társaság az osztrák posta 100 százalékos magyar leányvállalata, és nem kis játékos a hazai piacon, belföldi árbevétel alapján a negyedik legnagyobb szereplőnek számít. Tavalyi árbevétele 4,26 milliárd forint volt, nyeresége pedig megközelítette a 400 millió forintot.

H. Szabó Sándor

A cég megpróbálja átvenni a partnereitől az EKÁER kezelését, de ezt csak részben tudja megtenni. Az adóhatóságnál a fuvar feladójának, vagy import esetén a címzettnek kell elindítania a regisztrációt, a trans-o-flex ezek után átveszi a fuvar kezelését, és ha például útközben megváltozik a rakományt szállító kamion rendszáma, akkor módosítani tudja az adatokat. A fuvar végén az összes információt vissza kell adnia a feladónak, mert a szabályok szerint csak ő zárhatja le a folyamatot. Ezzel mindenesetre kiküszöbölhető, hogy a menet közbeni adatváltozások miatt a feladót megbüntesse a NAV.

A trans-o-flex tulajdonosát képviselő osztrák menedzserek nem akartak nyilatkozni arról, hogy cégük be kíván-e lépni a kisebb levélküldemények piacára is, ahol a Magyar Posta dominanciája máig megvan. Az osztrákok korábban egy másik magyar leányvállalatuk, a Feibra Kft. révén próbálkoztak, de hosszas huzavona után nem kaptak engedélyt a lépéshez.

Az útdíj miatt a társaság a Budapesten kívüli küldeményeknél 2014 óta 6-9 százalékos különdíjat számláz ki a feladókra. Ezt most az új útdíj szabályok miatt 7-10 százalékra emelte, illetve már Budapesten sem tudja 1 százalékos különdíj felszámítása nélkül kézbesíteni a csomagokat.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.