2011. február. 23. 07:44 MTI Utolsó frissítés: 2011. február. 23. 07:46 Sport

Barcelona-Madrid párharc a szuvenírpiacon is

Egy felmérés szerint a spanyol Real Madrid és Barcelona adta el a legtöbb ajándéktárgyat a 2009/2010-es futballszezonban.

A Real Madrid és a Barcelona adta el a legtöbb szuvenírt. Az osztrák Sport+Markt és a PR Marketing nevű cég kimutatása alapján az öt legnagyobb európai bajnokság - a spanyol, az angol, a német, az olasz és a francia - összesen 631 millió euróval gazdagodott az előző idényben a szuvenírekből, ami hat százalékkal több az előző évadhoz képest. 

A Primera División bevétele 190 millió euró volt, ennek 80 százalékát söpörte be a Real és a Barca - hogy pontosan milyen eloszlásban, azt nem hozták nyilvánosságra -, az angol Premier League 168 millió eurója ugyanakkor már igazságosabban oszlott el. A német Bundesliga 130, az olasz Serie A 77, a francia Ligue 1 pedig 66 millióval gyarapodott. Európában a legkeresettebb szuvenír a mez, amelyből becslések szerint 13,7 millió fogyott el.

párizsi olimpia 2024
hvg360 Weyer Béla 2025. február. 25. 17:50

„Ezekkel semmiképp”, még ha tízmillióan szavaznak is rájuk – megváltót keres az újra kettészakadt Németország

Legkésőbb húsvétra meg akarja alakítani az új német koalíciós kormányt a kereszténydemokrata Friedrich Merz. Valódi politikai tapasztalat nélkül rugaszkodik neki a nagy feladatnak, azaz hogy a gazdaság felgyorsítása, a belbiztonság helyreállítása és a demokrácia megőrzése mellett másodszor is végrehajtsa a német újraegyesítést.