Barcelona-Madrid párharc a szuvenírpiacon is
Egy felmérés szerint a spanyol Real Madrid és Barcelona adta el a legtöbb ajándéktárgyat a 2009/2010-es futballszezonban.
A Real Madrid és a Barcelona adta el a legtöbb szuvenírt. Az osztrák Sport+Markt és a PR Marketing nevű cég kimutatása alapján az öt legnagyobb európai bajnokság - a spanyol, az angol, a német, az olasz és a francia - összesen 631 millió euróval gazdagodott az előző idényben a szuvenírekből, ami hat százalékkal több az előző évadhoz képest.
A Primera División bevétele 190 millió euró volt, ennek 80 százalékát söpörte be a Real és a Barca - hogy pontosan milyen eloszlásban, azt nem hozták nyilvánosságra -, az angol Premier League 168 millió eurója ugyanakkor már igazságosabban oszlott el. A német Bundesliga 130, az olasz Serie A 77, a francia Ligue 1 pedig 66 millióval gyarapodott. Európában a legkeresettebb szuvenír a mez, amelyből becslések szerint 13,7 millió fogyott el.
Márton ikrek: Ha az edző eléri a gyerekeknél, hogy higgyenek magukban, az az egész életüket elkíséri
Az egyikük a taekwondo első magyar női világ-, a másikuk olimpiai bajnoka. Egypetéjű ikrekként úgy hasonlítanak egymásra, mint két tojás, ugyanúgy gondolkodnak a világ dolgairól, befejezik egymás mondatait. De míg az egyikük taktikus, és néha kicsit talán túl is gondolja a dolgokat, a másikuk csak megy előre, és elsősorban az erejében bízik. Márton Luanával és Vivianával beszélgettünk.