Magyarország egyik legnagyobb élelmiszeripari cége, a GreenPower E85 márkájú alternatív üzemanyagot gyártó és forgalmazó Hungrana Kft. lett Talmácsi Gábor új főtámogatója - jelentette be Lengyel Attila, a társaság ügyvezető igazgatója a szerdai sajtótájékoztatón.
A megállapodás egyelőre a szezon végéig szól és nincs konkrét eredmény eléréshez kötve, de a cég vezetői szerint a Hungrana hosszú távú együttműködést tervez a motorversenyzővel.
"Azért örülök különösen az új főtámogató érkezésének, mert segítségével a csapat megfelelő technikai hátteret tud biztosítani nekem a szezon hátralévő részében. Úgy érzem, hogy a mi kategóriánkban, a Moto2-ben a verseny igazán csak most kezdődik. A hátralévő kilenc futamon szeretném bebizonyítani, hogy a legjobbak közé tartozom" - jelentette ki Talmácsi Gábor, aki a vb-sorozatban jelenleg holtversenyben a nyolcadik helyen áll.
A magyar motorossal július közepén bontott szerződést korábbi főtámogatója, a MOL. Újságírói kérdésre Stefano Favaro, a pilóta menedzsere elmondta, hogy a Hungrana csak Talmácsit támogatja, a csapatát, a Fimmco Speed Upot nem. A megállapodásról összegét üzleti titokként kezelik a felek, a szponzoráció mértékéről Favaro annyit mondott, hogy segítségével a legjobb alkatrészeket tudják biztosítani Talmának, és a szükséges fejlesztéseket is végre tudják hajtani.
A sajtótájékoztatón természetesen szóba került a hétvégi brnói futam is, amelyet közelsége miatt hazai versenynek tekint a 2007-ben a 125 kcm-es kategóriában világbajnok magyar versenyző.
"Általában több tízezren jönnek ki Brnóba, hogy szurkoljanak nekem. Szeretnék úgy szerepelni, hogy ne kelljen csalódottan távozniuk. Az időjárás-előrejelzés alapján lehet, hogy esős pályán kell versenyeznünk. Ilyen körülmények között nem könnyű nyerni, s bár esőben általában jól megy nekem, azért száraz pályán jobban szeretek versenyezni" - mondta Talmácsi.
A pilóta megjegyezte: hamarosan motorjában is tesztelni fogja a környezetbarát alternatív üzemanyagot, amelynek lényege, hogy 50 százalékkal kevesebb a széndioxid-kibocsátása, mint a hagyományos üzemanyagoké, ugyanakkor az oktánszáma 105, ami jelentős teljesítménynövekedést eredményez a gépjárműveknél.
Boksztragédiák: ha több életet tesz jobbá, mint ahányan belehalnak, akkor rendben van?
Az egyik legősibb, de legveszélyesebb sport az ökölvívás. Orvosszervezetek kampányoltak a betiltása mellett, az amatőrök egészségét fejvédővel próbálták megóvni, de úgy tűnik, az csak tetézte a bajt. Közelebb vihetnek a sorra ismétlődő tragédiák a sportág biztonságosabbá tételéhez?
