Räikkönen: „ha a Forma-1-ben maradok, csak a McLaren jöhet szóba”
A 2009-es szezon végén felpörgött a pilótapiac, ami ilyen mozgalmas időszak után akár várható is volt. Van, aki távozik, van, aki istállót vált és van, aki még nem tudja, hogyan tovább. Pilótakörkép.
Nico Rosberg, a Williams 24 éves pilótája csütörtökön jelentette be, hogy négy Forma-1-es szezon után elhagyja csapatot. Bár a folytatásról még nem mondott konkrétumokat, de tudni, hogy a német gyárak régóta szeretnék alkalmazni őt, így nagy valószínűséggel olyan csapathoz szerződik, melyet Mercedes-motor hajt (McLaren, BrawnGP). „Nico német, és a Mercedes szeretné, ha egy német pilóta ülne a motorja mögött” – nyilatkozta a gyár szóvivője.
A Williams már évek óta küzdött a tehetséges Rosberg megtartásáért, ami sokáig sikerült is. Ez nemcsak a csapatfőnök Frank Williams rábeszélőképességének volt köszönhető, hanem a fiatal pilóta lojalitásának is. „Hétfőn jelentjük be, kik alkotják a csapat pilótapárosát a 2010-es idényben – mondta Williams a Gulf Newsnak. Lehetséges jelöltként leginkább a BrawnGP-től távozó veterán Rubens Barrichellóról, valamint a Williams eddigi tesztpilótájáról, a GP2-ben versenyző német Nicolas Hülkenbergről beszélnek. A csapatfőnök elmondása szerint a tárgyalások még folynak.
Barrichello már tavaly is majdnem visszavonult © MTI |
A 2009-as szezon végének egyik legnagyobb kérdés a finn Kimi Räikkönen jövője volt, aki biztosan távozik a Ferraritól, de sokáig nem volt tiszta, hol folytatja pályafutását. A finn pilóta azt nyilatkozta, hogy egykori csapatával, a McLaren-Mercedesszel megakadtak a tárgyalások, így egyre valószínűbb, hogy 2010-ben rallyra vált. Ugyanakkor hozzátette: benne van a pakliban az is, hogy csak egy évre búcsúzik az F1-től, 2011-ben visszatér.
Egy időben még a Toyota is érdeklődött a Jégember iránt, a szándék azonban nem talált viszonzásra. „A Toyota érdemben sosem jött szóba – mondta Räikkönen a finn televíziónak. – Ha a Forma-1-ben maradok, akkor csak a McLaren-Mercedes jöhet szóba. Az elkövetkező pár napban kiderül, hogyan állunk.” A finn helyére a kétszeres világbajnok Fernando Alonso érkezik Maranellóba, a brazil Felipe Massával együtt alkotják majd a Ferrari csapatát.
A Toyota egyébként is nehéz helyzetbe került. Hiába érdeklődött Räikkönen és a lengyel Robert Kubica után, mindkettő simán kikosarazta (utóbbi a megszűnő BMW-től a Renault-hoz igazolt). Az istálló két jelenlegi pilótája, Timo Glock és Jarno Trulli várhatóan nem maradnak. A német pilóta csütörtökön jelentette be, hogy nagy valószínűséggel elhagyja a csapatot (a pletykák szerint a Renault-hoz megy), hasonló a helyzet olasz csapattársával is.
„A Toyota november 15-ig nem tud döntést hozni a pilótákkal kapcsolatban, a távozásomnak ez a fő oka – magyarázta Glock. – Több csapattal állok kapcsolatban, úgyhogy nem félek attól, hogy versenyautó nélkül maradok a következő évben.”
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.