2013. szeptember. 02. 16:40 MTI Utolsó frissítés: 2013. szeptember. 02. 16:29 Shake

Mániákus Barbie-gyűjtő egy minimalista szingapúri férfi

Több mint hatezer Barbie baba van egy szingapúri férfi otthonában. A 33 éves Csian Jang a minimalista dekoráció híve, de hatezer darabos Barbie-gyűjteménye és további három ezer babája rózsaszín padlós nappalijának három oldalát is elfoglalja. A játéksereg maradék része az öltözőszoba kilenc tükrös szekrényén és a dolgozószoba polcain osztozik.

Az Omnicom Media Group vállalat stratégiai igazgatójaként dolgozó Jang szenvedélye 13 éves korában kezdődött, amikor megvásárolta a türkizkék cicaruhában és csíkos lábmelegítőkben tündöklő Barbie-modellt.

"Mielőtt bármit is tudtam volna a társadalmi normákról, egy fiú voltam, aki ezt nézte a televízióban, ez tetszett neki, de nem engedték meg neki, hogy sajátja legyen. Aztán ahogy egyre idősebb lettem és saját fizetésem lett, elkezdtem kiélvezni annak a szabadságát, hogy bármit megvehetek, amit akarok" – mondta Jang.

Gyermekkori érdeklődése idővel "őrült megszállottságba" csapott át, amit a barátai támogatnak, a családja pedig elfogad. A magát "játékőrültnek" tartó férfi saját bevallása szerint legalább 392 ezer dollárt (90 millió forint) költött az elmúlt húsz évben a gyűjteményére, amelyet az amerikai Bratz Girls divatbaba-kollekció és a Monster High több száz figurája is gazdagít.

Jang legrégebbi Barbie babái a korai 1960-as évekből származnak, köztük egy nővérke ruhát és cicaszemes napszemüveget viselő modell. A babák különböző korokat és stílusokat elevenítenek meg, vannak, amelyek nemzetekre jellemző kosztümöket viselnek és akadnak olyanok is, akik hírességek - Grace Kelly, Barbra Streisand, Carol Burnett és Elizabeth Taylor - apró hasonmásaiként kerültek a boltok polcaira.

Jang úgy tervezi: ha otthona már nem lesz elég a babák számára, akkor megveszi a szomszédos házat, de addig is még van egy szabad fal a nappalijában.

Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.