Shake hvg.hu 2012. február. 08. 14:47

Bújtatott politikai reklám? Háborognak a színészlegendán

A Super Bowlon lejátszott Chrysler-reklám megbolygatta az amerikaiakat. Clint Eastwood "félidőről” szóló harci beszéde mintha Obamának szólt volna. Pedig a színészlegenda köztudottan republikánus.

A Super Bowl félidejében levetített reklámok minden évben nagy népszerűségnek örvendenek, a cégek pedig egymást túlszárnyalva próbálják a legötletesebb marketingfogásokat bevetni. Sokan a poénokra, mások pedig az érzelmekre hatnak, utóbbi igaz az utólag furcsa politikai híresztelések kereszttűzébe került Chrysler-reklámra is, amelyben Clint Eastwood Detroit egy autóútján sétál, miközben hosszú monológban beszél arról, hogy „ez a félidő a játék félideje, és Amerika félideje is”.

A köztudottan republikánus színész Amerika kitartására, művészetére, a mélypontok utáni talpra állására apellált, arra, hogy az amerikaiak új utakat keressenek, amelyek új távlatokat, új győzelmeket hoznak – írja a Stern.

A beszéd megnyerte magának a nézőket, de ezúttal a demokratáknak is jól jött: Barack Obama újraválasztásához épp illeszkedik. Ő sem szeretne félmunkát végezni.

Eastwood azonban teljesen elzárkózik Obama támogatásától, így felháborodott a reklámban felfedezni vélt rejtett üzeneten. „Semmilyen módon nem kapcsolódom politikailag Obamához. Az üzenetünk az amerikai küzdőszellemnek szólt, az új munkahelyek reményének” – háborgott Eastwood a Fox News riporterének.

Clint Eastwood
AP / Matt Sayles

Reklám az amerikai küzdőszellemről

A 81 éves Oscar-díjas színész a reklámfilmhez hozzáfűzte: „Azt hiszem, minden politikus egyetért velem abban, hogy az üzenet szellemisége nagyon rendben volt.” Az egykori Piszkos Harry nem bánná, „ha Obama, vagy bármely politikus tanúbizonyságot tenne a reklámban említett állhatatosságról és küzdőszellemről”.

A kétperces reklámspot igen érzelmesre sikeredett, olyannyira, hogy Eastwood szóvivője Leonard Hirshan kénytelen volt hivatalos nyilatkozatot tenni a New York magazinban. „Bár a reklámot egy republikánus készítette, Amerikának szól és nincs politikai üzenete.”

Karl Rove, Obama elődjének, George W. Bush-nak az egykori tanácsadója azonban másképp értelmezte a reklámot. Úgy véli, ez egyfajta köszönetnyilvánítás a Chrysler részéről Obama felé. „Az autógyártók vezetősége úgy gondolta, hogy politikai mecénásaik felé kell gesztust gyakorolniuk” – mondta a Fox Newsnak. „Az Egyesült Államok elnöke és politikai lakájai az adófizetők pénzét gyakran cégek reklámozására költik.”

Super Bowl - kattintson képes összefoglalónkért!
AP / Eric Gay

Elzárkózik a politikától

Eastwood nyilatkozata szerint részéről a reklámot és a körülötte zajló híreszteléseket lezártnak tekinti, azonban a politikusok élvezettel civakodnak Hollywood egyik legnagyobb élő legendáján. Állítólag Obama kampánycsapata felkérte a színészt, hogy vegyen részt az elnök újraválasztásának egyik programjában, amit az idős színész udvariasan visszautasított.

„Egyetlen politikust sem támogatok, aki a jelenlegi elnök hivatalában közreműködik” – mondta röviden. Az elszánt Eastwood-rajongók abban bíznak, hogy a színész nem zárkózik el teljesen a politikai élettől, mivel egykor már bizonyított lakóhelye, Carmel városka polgármestereként.

Reményeik azonban nem valószínű, hogy valóra válnak, mivel a színész saját bevallása szerint többet nem kíván a politikával foglalkozni, napjait inkább barátai társaságában tölti, akikkel egy pohár sör fölött beszélnek a régi szép időkről.

OAN

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.