Már nem dívik a fogselyemnek is csúfolt falatnyi bikini Brazíliában, ugyanis egyre több helyi fürdőruhamárka kezdi elfogadni a brazil társadalom növekvő derékbőségének a tényét.
A világszerte neves szupermodelleket és tenyérnyi fürdőruháikat exportáló ország túlsúlyos nőtagjainak eddig nem sok lehetőségük volt, ha a bikinit akart választani maguknak: többségük túlméretezett trikóban és biciklis sortban vágott neki a forró tengerparti homoknak. "Őszintén szólva a probléma túl megy a fürdőruhákon. Brazíliában eddig úgy állt a helyzet, hogy ha már egy kicsit is kerekebb voltál a kelleténél, akkor a méretednek megfelelő ruha felkutatása valódi kihívást jelentett" - mondta Clarice Rebelatto ruhatervező.
Ezt a problémát igyekezett orvosolni a 2010-ben indított Lehona nevű márka, amely kifejezetten a nagy méretű bikinikre specializálódott. A cég összesen 14 fazont kínál vásárlóinak. A nagyjából 75 dollárba - mintegy 17 ezer forintba - kerülő pluszméretes fürdőruhák szinte csak az anyagmennyiség tekintetében térnek el apró társaiktól: a pántokat ugyanúgy zsinegek alkotják, és bár a fenékrész jóval többet takar a hagyományos "fogselyem" fazonnál, mégis jóval többet enged a tekintetnek, mint a szokásos amerikai szabásvonal.
A hagyományos brazil bikiniket kínáló Acqua Rosa a maga részéről 2008-ban bővítette ki a kínálatát a nagyobb méretű fürdőruhákkal, amelyek mára a teljes bevétel több mint 70 százalékát teszik ki.
A változás szele persze nem mindenkit érintett meg. A legfelkapottabb fürdőruhamárkák egy része mintha továbbra sem akarna tudomást venni a növekvő méretekről. "Néhány cég egyszerűen nem akarja, hogy a duci nőkkel hozzák összefüggésbe, ezért továbbra is csak a vékony, gazdag és sikkes nőket célozza meg" - fejtette ki a Lehona egyik munkatársa.