Mint Balogh Attila idegsebész, a fejlesztő 4D Anatomy LLC egyik tulajdonosa, a fejlesztés vezetője az új készülék és a...
Mint Balogh Attila idegsebész, a fejlesztő 4D Anatomy LLC egyik tulajdonosa, a fejlesztés vezetője az új készülék és a hozzá tartozó szoftver – egy interaktív anatómiai atlasz – bemutatóján elmondta, eddig a fej-nyak régió anatómiai térképét készítették el, de a következő két évben az egész emberi testet feltérképezését tervezik közel kétmillió dollár beruházásból. A találmány célja alapvetően az oktatás, a szemléltetés: szerepe lehet az orvosképzésben és -továbbképzésben, és a betegeknek is segíthet jobban megérteni saját betegségüket.
Az új rendszer műszaki alapját egy gömbfelületen mozgó kamera képezi, amely nagy mennyiségű felvételt készít az adott testrész egyes rétegeiről, különböző szögekből. A valós szövetekről készült, rendkívüli részletességű felvételekből a szoftver térhatású, forgatható képet alkot, amely nagyban megkönnyítheti a tanulást a rajzolt kétdimenziós anatómiai atlaszok használatához képest. A program azt is lehetővé teszi, hogy különböző szempontok szerint szűrjünk, azaz például csak egy adott terület értérképét nézzük meg. Az egyes idegekre, szövettípusokra rá is lehet keresni, a Google Earth térképhez hasonlóan.
A felvételeket egyelőre holttesteken végzik, de azon dolgoznak, hogy élő műtétek is rögzíthetők legyenek az új készülékkel, amelyből egyelőre mindössze egy prototípus létezik.