Az ember azt gondolná, hogy az online szerepjátékok felhasználói között csak fantasy rajongó kamaszokat, vagy az anyjukkal élő, visszahúzódó férfiakat találhatunk, de ez a sztereotípia már a múlté. Annyira, hogy világszerte egyre több nő lesz online játékos - ráadásul innen szerez párt magának.
A videojáték fogalma ma már a nők körében is egyre ismertebb, megszokottabb, sőt, elfogadottabb is. Mind több nő szeret maga is játékokat kipróbálni, és már nem csak az úgynevezett "casual gamer" kategóriában találkozhatunk velük. A pasziánszozó alkalmi játékos jelenség már lefutott, mint az a sztereotípia is, amely szerint az online szerepjátékok csak fiatal srácoknak, vagy szociálisan elmaradott férfiaknak való. Erre a legjobb példa a Blizzard által kiadott World of Warcraft nevű online szerepjáték, amely világszerte 12 millió felhasználót szögez a monitorok elé, és virtuális világában mindenki szabadon kalandozhat, sárkányokat ölhet, labirintusokban teheti próbára tudását, és persze a végtelenségig fejlesztheti virtuális karakterét. Még maguk a játékosok sem gondolják, hogy mennyi nő számára lehet ez a világ vonzó, pedig egyre többen akadnak a gyengébbik nem képviselői között is, akik fantáziavilágban próbálnak szerencsét. És akár egészen új barátokra tehetnek szert, vagy akár életük párját is megtalálhatják.
A brit Times cikke szerint számtalan olyan történet akad, amely azt bizonyítja, hogy a nők is egyre komolyabb szerepet vállalnak a játékvilágban, főleg az online szerepjátékok területén. Jennifer például 23 éves adminisztrátor a brit Cumbria városában, és rendszeresen játszik a Blizzard népszerű szerepjátékával. Ebben a játékban a felhasználók nem egyedül vágnak neki a kalandoknak, saját csapatokat (vagy ahogy ők nevezik, klánokat) alapítanak, ahol a tagok - legyenek akár a világ teljesen különböző pontjain - valódi barátságokat szőnek a közösen átélt kalandok során. Jennifer például a HELKPO nevű klán tagja, ahol is egy Nicky nevű csapattársával kezdett el játék közben chatelni, amelyet később privátban is folytattak. A játék alatti barátságból komoly kötődés lett, amelyet végül személyes találkozó is követett. Egy éve élnek együtt, közösen játszanak, de természetesen a valódi életben is boldogok. Sokan persze megkérdőjelezik az ilyen ismeretek szépségét, vagy valódiságát, de a WoW játékosok szerint egy ilyen virtuális közösség ugyanolyan, mint egy chat-, vagy közösségi oldal tábora, csak kardok és sárkányok is járnak mellé.
Nem csak a több tucat hasonló történet bizonyítja azt, hogy a lányok már szinte pasizni járnak a WoW világába, akadnak olyan hírességek is, akik nyíltan vállalják, hogy az online szerepjátékok divatja már trendi jelenség. Felicia Day, a Buffy, a vámpírok réme című sorozat néhai sztárja például köztudottan megszállott gamer, sőt, saját online sorozatot is futtat a YouTube oldalán keresztül, amely The Guild (vagyis a korábban említett Klán) néven vált népszerűvé online körökben. A történet egy kalandjátékos csapat tagjainak életéről szól, humoros, szerethető formában, azt bizonyítva, hogy ma már a csajok is lehetnek igazi játékosok, és így a férfiakkal is sokkal könnyebb dolguk van.
Másfelől a nemek harca is egészen új értelmet kapott egy virtuális világban. A WoW világában párt találó Jennifert sokan kritizálják (más játékosok is), amiért nő létére online szerepjátékkal üti el idejét, de őt ez egyáltalán nem zavarja: "A nők egy kis érzékiséget és drámát hoznak ebbe a környezetbe, ami szerintem igenis jó dolog. Azt pedig már megtanultam, hogy a legjobb módja egy nagyszájú pasi elhallgattatásának ebben a világban, ha egyszerűen lenyomom őt" - teszi hozzá.
NB