Elég szépek vagyunk digitális módosítás nélkül?
A British Fashion Council a modellek egészséges külseje után 2007 utolsó próbálkozásaként a magazinok túlságosan idealizált képeinek témáján keresztül próbálja a divatvilágot jobb belátásra bírni.
A korábban a kifutós modellek egészségtelen soványságával kapcsolatosan kirobbant botrány után felvetődött egy önkéntes szabályozási rendszer létrehozása a digitális manipulációk korlátok közé szorítására, de egyelőre nem úgy tűnik, hogy bármelyik magazin magától változtatna szokásain. A British Fashion Council ezért írásban keresi meg a brit magazinszerkesztők társaságát, a kiadók szövetségét és a hirdetők egyesületét a témával kapcsolatban. A Dove brand egy ideje saját hirdetéseiben foglalkozik a női szépség manipulációival, jól eltalált reklámfilmekben győzködve vásárlóit, hogy a természetes szépség az igazi.
Az ausztrál Women's Forum nemrégiben külön tanulmányt szentelt a felvetésnek „Hamisítás: a női kép a fiatal nőknek szóló magazinokban” címmel. A kutatás is arra az eredményre jutott, hogy a sovány, szexualizált és digitálisan módosított képek és a nők alacsony önbecsülése, depressziója, neurózisa és evési rendellenességei között egyértelmű az összefüggés.
A számítógépes képi manipulációkra való igény már a hétköznapokba is beszivárgott egy ezzel foglalkozó brit vállalat szerint. A Snappy Snaps eladásai azt mutatják, hogy a Facebook és a MySpace közösségi oldalak megjelenése óta 550 százalékkal nőtt az igény szolgáltatásaikra, ennyire fontos az embereknek, hogy a lehető legjobb formájukat mutassák a többiek felé az interneten.
A különböző képmódosító szoftverek segítségével nem csak az arc és a test kisebb hibái változtathatóak meg, de gyakorlatilag az eredeti kép csak kiindulási pont egy egészen új fotó megteremtéséhez. A túlsúlyos lefogyhat, rövidhajból hosszú, kis mellből nagy készíthető aránylag rövid idő alatt, az igazán profik még a ruhát is képesek levarázsolni a kép alanyáról.