A késve érkező légipoggyász okozta kellemetlenségeket szeretné enyhíteni egy, a Frankfurti Bíróság által hozott reformítélet, mely szerint a pórul járt utasok kényszerű ruházkodási kiadásait a mulasztó légitársaság köteles fedezni.
Azok az utasok, akik nyaralásukat csomagjaik nélkül kénytelenek megkezdeni, ezentúl a logisztikán elvérző légitársaság számlájára vásárolhatnak maguknak új ruhákat – számol be a Spiegel a Frankfurti Bíróság precedens értékű döntéséről. Az ominózus pert megnyerő utas Frankfurtból utazott az olaszországi Mailandnél átszállva a tengerparti Bariba, ám a köztes állomáson egy reptéri sztrájk miatt járatot kellett cserélnie, melynek következtében csomagjai csak kettő, illetve öt nap késéssel érkeztek meg az olasz reptérre.
A német felperes természetesen bevásárolt, a késedelmi díjakkal kiegészített, közel 250 ezer forintról szóló számlát pedig továbbította az őt szállító légitársaságnak, melyet most már bírósági döntés kötelez az összeg megtérítésére. Az ítélet alapján elvileg a légitársaságoknál mostantól joggal kopogtathatnak azok az elégedetlen utasok, akik fehérneműt, felsőruházatot, fürdőruhát vagy cipőt kényszerültek vásárolni megkésett csomagjaik miatt.