2013. augusztus. 26. 12:26 MTI Utolsó frissítés: 2013. augusztus. 26. 12:25 Plázs

Best Reisen: még közel 80 utast nem hoztak haza

Már csaknem minden utas hazaérkezett a Best Reisen utazási iroda károsultjai közül. A QBE biztosítóhoz eddig 480 kárbejelentés érkezett azoktól, akik már nem tudtak elutazni, és még mintegy 250 bejelentésre számítanak - mondta Dénes Attila, a QBE Magyarországi Fióktelepének vezérigazgatója hétfőn.

A végső összesítés szerint mintegy 780 utas maradt külföldön, miután a Best Reisen augusztus 16-án felfüggesztette utazásszervezői tevékenységét, közülük több mint 700 már hazaérkezett - közölte a vezérigazgató.

Hozzátette, azok vannak még kint, akik hosszabb nyaralásra fizettek be, illetve az egyéni utazók, de ezek a visszautak minden esetben rendben vannak, gond nélkül haza tudnak majd jönni az utasok.

A biztosítóhoz eddig mintegy 480 kárbejelentés érkezett azoktól, akik már nem tudtak elutazni, ez körülbelül 1300 embert érint. A QBE még mintegy 250 kárbejelentésre számít - mondta el Dénes Attila.

A vezérigazgató kitért arra is, a biztosító próbál segíteni azoknak, akik mégis szeretnének elutazni. A QBE eddig három utazási irodával - az Ibusszal, a Neckermannal és a Taurus Reisennel - állapodott meg. Ezek kínálatából választhatnak a Best Reisen pórul járt utasai, az irodák pedig közvetlenül a biztosítóval számolnak majd el. 

Azt jelenleg még nem lehet pontosan tudni, hogy végül hányan választanak utazást, hányan nyújtanak majd be kártérítési igényt a biztosítóhoz, illetve hányan vannak, akik bankkártyával fizettek, így közvetlenül a bankjukhoz fordulhatnak - hangsúlyozta Dénes Attila.

A kárigények feldolgozása folyamatban van, várhatóan szeptemberben megkezdődhetnek a kifizetések - közölte a vezérigazgató.