Egy figyelemfelkeltő dohányzásellenes reklám arra igyekszik felhívni a dohányzók figyelmét, mennyi pénzt pazarolnak el káros szenvedélyükre, holott értelmes célokra is fordíthatnák. Mint például egy egyiptomi nyaralásra.
Miközben a legtöbb dohányzásellenes kampány a cigarettafüst káros egészségügyi hatásait sulykolja – többnyire hatástalanul –, egy most futó amszterdami reklám egészen más megközelítésből tálalja a problémát. Mégpedig úgy, hogy az emberek zsebében turkál, mert furcsa mód az emberek jobban ragaszkodnak a pénzükhöz, mint az egészségükhöz.
A Mit adsz fel? címmel megjelenő plakátok ugyanis azzal próbálják rávezetni a dohányosokat a leszokásra, hogy rámutatnak, mire költhetnék a pénzüket cigaretta helyet. Márpedig a dohányzás igencsak költséges szenvedély. Egy-egy plakát több ezer cigarettából áll össze, a mennyiség pedig könnyen összejön egy év alatt, ha az ember mondjuk 20 szálat szív el egy nap. A 7500 szál évi fogyasztásból pedig egy egyiptomi nyaralás is kijönne a piramisok érintésével. De el lehetne költeni a dohányárura szánt pénzt cipőre, táskára vagy egyéb csecsebecsére.