A közlekedési társaság szakemberei az esedékes felújítást...
A közlekedési társaság szakemberei az esedékes felújítást idén átfogóan, valamennyi egységre kiterjedően - két ütemben - végzik, ami a gépészeti berendezések felújításán túlmenően a műtárgyakra, támfalakra is kiterjed. Ezért tart a megszokottnál hosszabb ideig a leállás - olvasható a közleményben.
Az első ütemben többnyire jármű- és pályafelújítási, valamint gépészeti munkálatok zajlanak. Az utasok komfortjának növelése érdekében faburkolatok, ülések, kapaszkodók szükség szerinti cseréjére, és a kocsiszekrények teljes felületének frissítő festésére is sor kerül.
A felújítás második ütemét őszre tervezik, amelynek pontos időpontját később határozzák meg.
A sikló 1986 óta üzemel. Az elmúlt időszakban az évenkénti néhány napos tavaszi és őszi leállások, illetve a kéthetenkénti egy-egy napos üzemszünet idején csak a ciklusrend szerinti vizsgálatokat végezték el rajta. A járművek üzembe helyezésük óta több mint 33 ezer üzemórát teljesítettek, ezért a forgalombiztonság érdekében szükségessé vált azok felújítása - áll a közleményben.
Az eredetileg gőzüzemű siklót Széchenyi Ödönnek, Széchenyi István gróf fiának a kezdeményezésére építették 1868 és 1870 között. A terveket Wohlfahrt Henrik készítette. 1870. március 2-án avatták fel; Európában második ilyen szerkezetként. A várban csak 1928-ban indult meg az autóbusz-közlekedés – addigra a turisták megkedvelték, így forgalma később sem csökkent. A második világháborúban súlyosan megrongálódott, és csak 1986-ra építették újjá.
MTI
Plázs
travelline.hu
2009. február. 10. 14:53
Repüljön Budapestről Párizsba egy Airbus A380-assal! - lélegzetelállító képek
Plázs
travelline.hu
2009. február. 10. 08:48
Budapesten is megjelennek a triciklis riksák
Plázs
travelline.hu
2009. március. 11. 12:25