2007. január. 26. 14:15 Utolsó frissítés: 2007. január. 26. 14:10 Plázs

GVH: Norbi hazudott, nem fogyaszt a brazil korall

Összesen 17 millió forint bírságot rótt a Norbifit nevű étrend-kiegészítő termék forgalmazójára a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mivel reklámjaiban megtévesztette a fogyni vágyó fogyasztókat - értesült a HavariaPress.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa még 2006. december 11-én hozott határozatában megállapította, hogy a Bio Time Kft., valamint a Norbi.hu Kft. 2005-ben a Norbifit nevű étrend-kiegészítő termék reklámozásakor megtéveszették a fogyasztókat. Emiatt a Bio Time Kft. 14 millió, a Norbi.hu Kft. pedig 3 millió forint bírság megfizetésére köteles. 2005. utolsó negyedévében intenzív reklámkampány indult a NorbiFit népszerűsítésére. A termék hirdetései többször egymás után nagy példányszámú napi és hetilapokban jelentek meg, s azt egy átfogó életmódrendszer részeként mutatták be, melynek szedésével csökken a testsúly.

Nem mondott igazat
Erre a fogyasztó hatásra hívták fel a figyelmet a hirdetésekben szereplő „Lefogyasztom az országot!”, „Megtaláltam a fogyás titkát!” vagy a „Most tényleg lefogyhatsz!” szlogenek is. A reklámok azt is hangsúlyozták, hogy a NorbiFit egyik fő alkotórésze a brazil korall, amelynek hatására nem lépnek fel különböző hiánytünetek és a savbázis egyensúly is fenntartható. A GVH vizsgálata során megállapította, hogy a termék reklámozásának idején a forgalmazók nem voltak olyan igazolás birtokában, hogy a NorbiFit szedése valóban testsúlycsökkentő hatású lenne. A reklámok viszont túlzó módon a fogyásra, a túlsúlyból eredő problémák megoldására helyezték a hangsúlyt, azt sugalva, hogy a NorbiFit tulajdonképpen fogyasztószer.

A versenyhatóság figyelembe vette az Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet véleményét, amely szerint a NorbiFit nincs különösebb hatással az anyagcserére és a termék nem tekinthető egyedülállónak, mivel összetevői más étrendkiegészítőkben is megtalálhatók. Mivel a reklámokban megfogalmazott állításokat hitelt érdemlően alátámasztó bizonyítékokkal a Bio Time Kft. és a Norbi.hu Kft. sem rendelkezett, így megtévesztette a fogyasztókat.

Az, hogy a két vállalkozás szerződése értelmében az előírások betartásáért az Avalon Team Kft., majd később a Bio Time Kft. felelt, a Norbi.hu Kft-t sem mentesíti a felelősség alól. A NorbiFittel kapcsolatos reklámtevékenység ugyanis utóbbi vállalkozás tudtával folyt, ráadásul a fitneszguru reklámriportokban maga is tett fogyasztókat megtévesztő kijelentéseket.
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.