GVH: Norbi hazudott, nem fogyaszt a brazil korall
Összesen 17 millió forint bírságot rótt a Norbifit nevű étrend-kiegészítő termék forgalmazójára a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mivel reklámjaiban megtévesztette a fogyni vágyó fogyasztókat - értesült a HavariaPress.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa még 2006. december 11-én hozott határozatában megállapította, hogy a Bio Time Kft., valamint a Norbi.hu Kft. 2005-ben a Norbifit nevű étrend-kiegészítő termék reklámozásakor megtéveszették a fogyasztókat. Emiatt a Bio Time Kft. 14 millió, a Norbi.hu Kft. pedig 3 millió forint bírság megfizetésére köteles. 2005. utolsó negyedévében intenzív reklámkampány indult a NorbiFit népszerűsítésére. A termék hirdetései többször egymás után nagy példányszámú napi és hetilapokban jelentek meg, s azt egy átfogó életmódrendszer részeként mutatták be, melynek szedésével csökken a testsúly.
Nem mondott igazat |
A versenyhatóság figyelembe vette az Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet véleményét, amely szerint a NorbiFit nincs különösebb hatással az anyagcserére és a termék nem tekinthető egyedülállónak, mivel összetevői más étrendkiegészítőkben is megtalálhatók. Mivel a reklámokban megfogalmazott állításokat hitelt érdemlően alátámasztó bizonyítékokkal a Bio Time Kft. és a Norbi.hu Kft. sem rendelkezett, így megtévesztette a fogyasztókat.
Az, hogy a két vállalkozás szerződése értelmében az előírások betartásáért az Avalon Team Kft., majd később a Bio Time Kft. felelt, a Norbi.hu Kft-t sem mentesíti a felelősség alól. A NorbiFittel kapcsolatos reklámtevékenység ugyanis utóbbi vállalkozás tudtával folyt, ráadásul a fitneszguru reklámriportokban maga is tett fogyasztókat megtévesztő kijelentéseket.