2004. július. 01. 14:04 hvg.hu Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 non-base

MTV: "drámai" nézettségnövekedés

A Magyar Televízió (MTV) nézettsége "drámaian megnőtt" a labdarúgó Európa-bajnokság ideje alatt, és a köztévé szerint már vannak tervek arra, hogy tartható fenn ez a növekedés.

Az MTV-nek már vannak tervei arra, hogyan tartsa fenn hosszabb távon a csatorna iránti közérdeklődést - nyilatkozta Rudi Zoltán tévéelnök. Az AGB Hungary adatai alapján a teljes népesség körében az este fél nyolc és fél tíz közötti főműsoridőben az MTV az Európa-bajnokság első napjaiban az előző heti 18,3-ról 26,7 százalékra növelte közönségarányát, "megelőzve a TV2-t, majdnem utolérve az RTL Klubot" - tette hozzá Rudi.



"Ez jó példa arra, ha van jó, nézhető produkció, érdemi történés a képernyőn, spontán átkapcsol a néző" - mondta Rudi Zoltán, megemlítve, hogy az eseménysorozat e hét végi zárulta után takarékosan, sok filmmel, játékkal, road show-val akarják megtartani a nézőket az athéni olimpia kezdetéig.



A szeptemberi folytatásról - a részleteket egyelőre titoknak minősítve - annyit mondott, "nem pusztán műsorokat szeretnénk gyártani, hanem ügyeket képviselni".



Példaként említette a brit állami televízió, a BBC egyik jelentős közönségérdeklődést kiváltó sorozatát, amelyben a közönség interaktív bevonásával választották ki azt az egy régi épületet, amelyet az akció során összegyűjtött pénzből felújítanak. (MTI)