2003. február. 03. 12:27 hvg.hu Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 non-base

A Columbia katasztrófája bajba sodorhatja a Boeing repülőgépgyárat is

A Columbia katasztrófája minden eddiginél súlyosabb helyzetbe hozhatja az amerikai Boeing repülőgépgyárat, amely amellett, hogy a NASA legjelentősebb üzletfele, a polgári repülésnek a 2001-es szeptemberi terrorcselekményekkel elinduló válsága miatt már eddig is rendeléseinek és forgalmának komoly visszaesését kénytelen elkönyvelni.

Elemzők szerint egyelőre korai megbecsülni, milyen anyagi kihatása lehet majd a balesetnek a nagy repülőgépgyártóra, vagy társára, a Lockheed repülőgépipari nagyvállalatra. A Columbiát ugyan még a Rockwell International hozta létre, de ez a gyártási program átkerült a '90-es évek közepén a Boeinghez. Utóbbi gyártó csak abban az esetben járhat jól eztán üzletileg az űrjármű-programmal, ha a még meglévő űrsikló-flottát felszámolják, mert úgy azok új nemzedékének megépítésére kaphat lehetőséget.
A Boeing a NASA-val folytatott együttműködésében évente mintegy kétmilliárd, más számítások szerint (az űr- és kommunikációs vállalati ágazat) 10-11 milliárd dolláros bevételre számíthatott. A Boeing 2001. szeptember 11. óta már mintegy 30 ezer munkahelyet épített le, 2002. évi nyeresége fél milliárd dollárral volt kisebb a 2001-esnél. (MTI)

hvg360 Czeglédi Fanni 2025. május. 01. 19:30

Pár perc nevetés fél óra edzéssel ér föl – így vegyük rá magunkat egy kiadós hahotázásra

A nevetés olyan szorongásoldó eszköz, ami nem kerül pénzbe, mindenkinek a rendelkezésére áll, és egyből érezzük a felszabadító hatását. Még akkor is, ha a társadalmunkban nem mindig elfogadott csak úgy röhögcsélni. Hogyan alakult ki a nevetés, mi történik az agyunkban ilyenkor, és vicc-e a hahotajóga, vagy tényleg hasznos? A nevetés világnapján ezekről is kérdeztük Szabó Attilát, az ELTE és a SZIE pszichológiaprofesszorát, aki régóta vizsgálja a humor élettani hatásait.