Aki elég régóta internetezik, valószínűleg találkozott már olyan emailekkel, melyben egy távoli ország hercege szeretne pénzt kérni, hogy elmenekülhessen üldözői elől. Bármennyire is nyilvánvaló a csalás, az ehhez hasonló emailes kampányok rendkívül sikeresek.
Emailes csalók millió dolláros nagyságrendben gyűjtenek pénzt hiszékeny áldozataiktól, pedig a módszereik a legtöbb internetező számára elképesztően primitívnek tűnhetnek. Egyszerűségük ellenére a klasszikus - Nigériai herceg nevében írt - kampányok a mai napig hatékonyan működnek, a Microsoft egyik mérnöke nemrég vizsgálni kezdte az adathalász emailek matematikáját.
Kutatási eredményei szerint az adathalász kampányok azért sikeresek, mert nem is akarnak meggyőzőnek tűnni. A leghiszékenyebb, legkönnyebben befolyásolható internetező a célcsoport, általában azok, akik a legkevesebb tapasztalattal rendelkeznek az adathalász emailek veszélyeiről. Az ilyen embereket általában egzotikus hívószavakkal lehet megfogni, melyeket valószínűleg máshol is hallhattak már hasonló környezetben. Nigéria vagy egy arab herceg pedig tökéletes sztereotípiák egy ilyen történethez.
A teljes bejegyzést a Gizmodo blogon olvashatják.