Többen úgy vélik, a közösségi oldalak térhódításával az email-marketing háttérbe fog szorulni, és idővel eltűnik. A számok azonban egyelőre éppen ennek az ellenkezőjét tanúsítják. A Szigszalag-marketing blog friss bejegyzésében erről lehet olvasni.
A blog Forgács Mariann emailmarketing-szakértőt szólaltatta meg a kérdéskörrel kapcsolatosan. Egy nemrég közzétett tanulmány szerint a magyarországi emailmarketing-index 67 százalékra nőtt, ami azt jelenti, hogy a magyar internetezők ekkora részének van email-címe és nem zárkózik el attól, hogy reklámleveleket kapjon elektronikusan. Ezzel szemben vannak, akik a közösségi média térhódításával, az email-marketing hanyatlását jósolják.
A szakértő szerint legtöbbször azok hangoztatják ezt, akik nem tudják, hogy a hírlevélküldés nem a vásárolt adatbázisokat és a kéretlenül küldött spamet jelenti. A potenciális ügyfeleknek és korábbi vásárlóknak – megfelelő időben és tartalommal – kiküldött elektronikus levelekkel komoly bevételeket lehet elérni. Az email-marketing nem fog eltűnni, csak átalakul, és a közösségi média népszerűsége tovább erősíti a célzott email-marketing szerepét – véli a szakértő. A teljes interjút elolvashatja a Szigszalag-marketing blogon.