Az iPad megjelenésével külföldi nyomtatott lapok jelentek meg alkalmazás formájában a készülékre. Az első adatok megdöbbentőek voltak, de néhány hónappal később inkább már elkeserítőek. De vajon a táblagépek meghozzák a váltást a nyomtatott médiának? A Webisztán blog szerzője erről mondja el a véleményét.
Az első médiás sikersztori is hamar megtörtént. A Wired első digitális számát 100 ezer példányban töltötték le az iPad-felhasználók. Ez minden médiacégnél nagyon fontos pillanat volt, hiszen ez az adat azt mutatta, hogy az új felület igenis lehet sikeres, csak jól kell csinálni. És ha egyszer egy print kiadvány sikeres tud lenni a digitális platformon, az egyben a nyomtatott médiatermékek túlélését is jelentheti. Csakhogy.
A Wired digitális kiadványát ősszel már csak 22-23 ezerszer töltötték le havi szinten. Hasonló tendenciát mutat a többi menő amerikai print magazin iPad-projektje is. A Vanity Fair debütáló iPad-kiadása még 10,5 ezer letöltés hozott. Pár hónappal később már csak 8700 digitális példányt sikerült értékesíteniük. Mindebből pedig arra következtethetünk, hogy a magazinok fizetős iPad-kiadványai pontosan olyan problémákkal küzdenek és fognak küzdeni a jövőben, mint a nyomtatott kiadások - véli a blogger. A blogger teljes véleményét elolvashatja a Webisztán blogon.