Az internetezés megelőzte az újságolvasást
Ma már több időt töltenek az európaiak a világhálón, mint folyóiratok és napilapok olvasásával együttvéve. Az internet aránya 20 százalékra növekedett az európaiak médiafogyasztásában.
Ez az Európai Interaktív Reklámszövetség (EIAA) legfrissebb felmérésében áll. Tavaly decemberben a médiafogyasztásban az internet még csupán 10 százalékot tett ki.
Az európaiak már több időt töltenek a világhálón, mint folyóiratok (8 százalék) és napilapok (11 százalék) olvasásával együttvéve, de kevesebbet, mint rádióhallgatással (30 százalék) vagy tévézéssel (35 százalék).
Az internethasználat növekedése ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a felhasználók elhanyagolják a tájékozódást a hírekről, a napi eseményekről. A megkérdezettek 61 százaléka rendszeresen látogat legalább egy hírportált, és 37 százalékuk online is olvas újságot.
A megkérdezettek 61 százaléka szerint az internet tájékozottsági előnyt ad, 50 százalékuk számára pedig a kedvenc hírforrást jelenti. A felmérés szereplőinek 70 százaléka szerint az internet a legjobb hely ahhoz, hogy megtalálják azt, amit akarnak, amikor akarják, 80 százalékuk pedig a leginkább időhatékony médiumként jellemezte a világhálót.
Az európai eredmények egyeznek egy nemrég elkészült amerikai felmérés következtetéseivel: Amerikában első alkalommal fordult elő, hogy az internet-felhasználáson belül az információs szolgáltatások igénybe vétele és a szórakozás megelőzte a kereskedelmi vagy a keresési tevékenységeket. (euro.hu)
Az európaiak már több időt töltenek a világhálón, mint folyóiratok (8 százalék) és napilapok (11 százalék) olvasásával együttvéve, de kevesebbet, mint rádióhallgatással (30 százalék) vagy tévézéssel (35 százalék).
Az internethasználat növekedése ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a felhasználók elhanyagolják a tájékozódást a hírekről, a napi eseményekről. A megkérdezettek 61 százaléka rendszeresen látogat legalább egy hírportált, és 37 százalékuk online is olvas újságot.
A megkérdezettek 61 százaléka szerint az internet tájékozottsági előnyt ad, 50 százalékuk számára pedig a kedvenc hírforrást jelenti. A felmérés szereplőinek 70 százaléka szerint az internet a legjobb hely ahhoz, hogy megtalálják azt, amit akarnak, amikor akarják, 80 százalékuk pedig a leginkább időhatékony médiumként jellemezte a világhálót.
Az európai eredmények egyeznek egy nemrég elkészült amerikai felmérés következtetéseivel: Amerikában első alkalommal fordult elő, hogy az internet-felhasználáson belül az információs szolgáltatások igénybe vétele és a szórakozás megelőzte a kereskedelmi vagy a keresési tevékenységeket. (euro.hu)