2004. november. 17. 10:01 Utolsó frissítés: 2004. november. 26. 17:04 Média

Tilos lesz a nem kívánt házalás

A tisztességtelen kereskedelmi praktikáktól védi majd meg a fogyasztókat az az új törvény, amely hamarosan az Európai Parlament elé kerül. Az új szabályozás sok eddig alkalmazott kereskedelmi módszert száműz majd az eszköztárból.

A jogszabály tiltani fogja az agresszív és félrevezető marketinget, a fogyasztók megtévesztését. Tilos lesz például az is, hogy az ügynök a határozott elutasítás ellenére újra és újra otthonában zaklassa lehetséges ügyfelét.



Tiltott lesz a félrevezető marketing is, így például, nem szabad azt állítani egy hajnövesztő szerről, hogy tesztelt vagy kipróbált, ha ez nem felel meg a valóságnak. Azt is szigorúan veszik majd a jövőben, ha az eladó valamiről azt állítja, hogy ingyen van, ám a vásárlónak fizetnie kell a szállítási költséget, vagy más termékért kell pénzt kiadnia, hogy hozzájusson a reklámozott árucikkhez.



A direktíva jóvoltából lehetővé válnak a határokon átnyúló, egységes marketing kampányok, s ezek szervezőinek nem lesz szükségük költséges jogi tanácsokra minden egyes érintett országban. Először a nemzeti kormányok fogadják el a javaslat szövegét, majd az Európai Parlament elé kerül a törvény. (euro.hu)
Gazdaság Ballai Vince 2025. május. 02. 13:30

A klímaváltozás buszán ülünk, féktávolságon belül van a fal, mindenki előtt van gáz- és fékpedál – ön épp melyiket nyomja?

A címben kissé átdolgozva idézett metaforát Zlinszky János biológus, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem tanára hozta egy minapi beszélgetésen, amin Gelencsér András kémikussal és Ürge-Vorsatz Diána fizikussal beszélte át a klímaválság helyzetét. Szó esett a polikrízisről, a fogyasztás szent tehenéről, a zöld diktátorokról és a nemnövekedésről. Mit tehetnek a politikusok, a társadalom, az egyének és a kutatók? Sokféle kérdésre sokféle válasz jött a keresztény tanításból kiinduló biológustól, a borúlátó levegőkémikustól és az optimista fizikustól.