2004. szeptember. 27. 14:57 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Internet

Kevesen tolerálják az internetes hirdetéseket

Az internetes online reklámokat csak a felhasználók 4 százaléka tolerálja, a legzavaróbbnak a felugró ablakos, úgynevezett pop-up hirdetéseket tartják a világháló használói.

A 1.300 fős reprezentatív, online kérdőíves felmérés során a GTS-Danet Távközlési Kft. a lakossági ügyfeleket kérdezte meg, s a kutatásból kiderült, hogy a keskeny sávú modemes (dial up) internetezők háromnegyede minőségi, szélessávú internet elérésre szeretne váltani a közeljövőben. A váltást elsősorban a gyorsabb internet miatt tervezik, de fontos szempont a folyamatos kapcsolat is. A váltásban döntő szerepe van az árnak is: 4-5 ezer forintos havi díjért már a dial-upos előfizetők 82 százaléka áttérne a széles sávra.



A felmérés alapján az internetezők majdnem háromnegyede legalább középiskolai érettségivel rendelkező 19-49 év közötti férfi. A legtöbben legalább 3 éve használják az internetet, többségük napi rendszerességgel. A legjellemzőbb, hogy otthon interneteznek, ahol elsősorban böngészésre, információgyűjtésre, valamint kapcsolattartásra használják a világhálót. (MTI)