2005. január. 20. 11:44 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. január. 21. 12:43 Márka- és logótár

Michelin

Az abroncsgyártó cég alapítóinak, az első leszerelhető kerékpárabroncsot elkészítő francia Michelin-fivéreknek a nevét...

Az abroncsgyártó cég alapítóinak, az első leszerelhető kerékpárabroncsot elkészítő francia Michelin-fivéreknek a nevét viseli. A cég jelképe, a fehér gumiember Bibendum névre hallgat. A legenda szerint a cégalapító Michelin-fivérek az 1800-as évek végén egy világkiállításon sétáltak, amikor egy sarokban halomba rakott abroncsokat vettek észre.

„Ha kezei is lennének, úgy nézne ki, mint egy ember” – jegyezte meg Edouard Michelin. Testvére ezzel egyidőben egy német sörfőzdének készült plakátra lett figyelmes, melyen egy korsót tartó, gömbölyded bajor azt mondja Horatiust idézve: “Nunc est Bibendum” (Most itt az ideje, hogy igyunk!)

Az először 1898-ban megjelent plakátokon a Michelin-figura egy kupát tartott a kezében, jelképezve azt, hogy a Michelin-abroncsok „lenyelik az akadályokat."

Erre a linkre kattintva megismerkedhet további márkák történetével.

Gazdaság Fülöp István 2024. december. 27. 12:00

Egy friss tanulmány példákkal bizonyítja, hogy terel, elhallgat és valótlanságokat állít a kormányzat és az akkugyárak is a kockázatokról

„Iparbiztonsági kockázatok a magyar akkumulátorgyártásban és az ezzel kapcsolatos kommunikáció” címmel átfogó elemzést tett közzé Éltető Andrea, a KRTK Világgazdasági Intézetének tudományos főmunkatársa, amelyben a magyar akkumulátoriparral kapcsolatban rámutat az iparbiztonsági kihívásokra, a lakossági tájékoztatás hiányosságaira és a civilek elhallgattatására is.