A kínai beruházó szerint az aktuális piaci trendek nem befolyásolják a terveket, jövőre már kezdődhet a próbatermelés.
Felvette első helyi munkatársát az ácsi katódgyárat építő Bamo Technology Hungary Kft., ezt a kínai tulajdonú társaság közölte szerdán az MTI-vel.
Azt írják, a vállalat terveit nem befolyásolják az aktuális piaci trendek, az üzem a tervezett kapacitással épül meg, 2025 második felében indulhat a próbatermelés. Az 520 milliárd forintból megvalósuló beruházás 900 új munkahelyet teremt, de a területen egy második üzem felépítésére is lehetőség van. A második ütem megvalósulása esetén a létesítményben a maximális kapacitással számolva évente 100 ezer tonna katódanyagot lehet gyártani, ami 200-300 ezer elektromos autóhoz elegendő.
Az MTI most arról írt, hogy a beruházó tájékoztatása szerint az építkezésen bejárást tartott a helyi munkabizottság, amelynek tagja az ácsi polgármester, a jegyző, több képviselő, a környező települések polgármesterei és a helyi civil szervezetek képviselői. Korábban azonban a hvg360-on arról is beszámoltunk, hogy a tervezett gyár ügyében teljesen kivették a döntést az önkormányzat kezéből, holott az évi 100 ezer tonna katódpor legyártásához veszélyes anyagokat is felhasználnak. A helyi civilek ugyan megtámadták a környezetvédelmi engedélyezési eljárást, ennek nem volt halasztó hatálya az építési engedélyre, és ha később bárki mérlegeli, hogy a környezeti aggodalmak miatt leállítsa-e a beruházást, a gazdasági károk megelőzése miatt már az engedélyezés felé billenhet majd el a mérleg nyelve.
Korábban arról is írtunk, hogy a kormány gazdaságfejlesztési stratégiája az akkumulátorgyártást állította középpontba, az iparág visszaesése így az egész magyar gazdaságot sújtja.